wie is componist van "babel"

  • leon (miss)

    op radio gehoord dirigent rob vermeulen (waar ?) dirigeert 6 orchesten en 3 koren in compositie “Babel” (van wie) op een muziekfestival (welk ?). wlke info welkom.met dank en groet van leon

  • Annie Bank Choral Group

    Wij dachten dat het was tijdens het deze zomer gehouden Internationaal Koorfestival in Arnhem. Bij info@snk.nl weten ze er waarschijnlijk meer van.

    Succes!

  • Peter

    http://www.cmc.ie/composers/doyle.html

  • johan

    Daan Manneke, maar ik kan mij ernstig vergissen. bij jouw vraag kwam zijn naam direkt bij me op, vandaar.

  • leon (miss)

    http://www.cmc.ie/composers/doyle.html

    via www.componistenpagina.nl ontving ik bovenstaand e-mail adres en ene Richard Doyle (b.1949), Iers componist, zou de componist van Project Bable moeten zijn.

    ben hier erg blij meejohan schreef:

    >

    > Daan Manneke, maar ik kan mij ernstig vergissen. bij jouw

    > vraag kwam zijn naam direkt bij me op, vandaar.

  • leon (miss)

    beste johan,

    wat zou daan manneke allemaal geschreven hebben ?

    graag berichtjohan schreef:

    >

    > Daan Manneke, maar ik kan mij ernstig vergissen. bij jouw

    > vraag kwam zijn naam direkt bij me op, vandaar.

  • leon (miss)

    beste annie bank choral group

    hartelijk voor reactie.

    heb aan secretaris info@snk.nl berichtje ge-emailed voor dirigent rob vermeulen maar niets mogen vernemen. zeker skieën ! of kerstdrukte !Annie Bank Choral Group schreef:

    >

    > Wij dachten dat het was tijdens het deze zomer gehouden

    > Internationaal Koorfestival in Arnhem. Bij info@snk.nl weten

    > ze er waarschijnlijk meer van.

    > Succes!

  • johan

    Heb ooit iets van hem gehoord, gematigd moderne muziek. Dacht dat een stuk van hem Babel heette, maar weet dat dus niet zeker. Ik ken verder geen titels. Je hoort tegenwoordig weinig van deze componist.

  • Henk de Vlieger

    Igor Strawinsky heeft ook iets met Babel (een cantate voor mannenkoor, spreekstem en orkest), maar het gaat hier, gezien de bezetting waarschijnlijk inderdaad om Daan Manneke.

    De vraag viel me op, omdat ik zelf een plan had voor een opera, met de titel Babel. Het libretto (naar de gelijknamige roman van Couperus) heb ik al jaren klaar liggen, evenals een stapel schetsjes voor de muziek. De tijd ontbreekt me om het project door te zetten. Hopelijk later nog eens…

  • kees janssen

    knabbel?