ik zoek componisten van heel vroeger

  • Joanne

    Voor mijn profielwerkstuk van school, van het vak kunstgeschiedenis, ben ik op zoek naar namen van componisten van vroeger. De tijdsperiode die ik bedoel is die tussen de tijd van de Grieken en die van het realisme. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

  • math

    Wat versta je onder realisme. In de schilderskunst is dat een bepaalde stroming uit de 19e eeuw die de kijk op het alledaagse leven zo veel mogelijk moet weergeven.

    Als deze tijdsaanduiding ook voor de muziek moet gelden, los van het feit of de naamaanduiding al dan niet correct is, dan wordt hier wel een erg grote tijdsspanne bedoeld. Ik denk dat je dan toch de bibliotheek in moet duiken om van de oude Grieken nog iets op te snorren. Componisten zijn mij niet bekend. Wat ik wel weet is dat in de rennaisance de hang naar de Griekse oorsprong van kunsten en wetenschappen een hoogtepunt beleefde. Het muziekinstrument deed zijn intrede in de geschreven muziek, geschreven muziek die zijn basis vond in oude Griekse manuscripten.

    De traditionele polyfonie van de katholieke kerkmuziek was gedoemd ten onder te gaan. Wellicht dat je vroege polyfone componisten kunt vinden. Meestal waren dat monniken. Of de namen bewaar zijn gebleven? Ik weet het niet.

    Mr. Midi heb jij u een aantal bruikbare tips?

    Groeten

    Math

  • kees janssen

    back beethoven

  • Barry

    forward beethoven :D

  • pvan deursen

    Ik ben op zoek naar de italiaanse zanger en componist.

    genaamd Camilo Lambardi