componeren met de computer

  • gonny tijhoff

    Wie weet er een goed programma om zelf muziek op noten te zetten of om muziek over te zetten voor panfluit.

    Ken je een goed ,liefst nederlandstalig, programma laat het mij weten.

  • a. de rooij

    Sibelius

    Finale

    en eventueel encore

  • Aad Boef

    Beste Gonny

    Ik heb een tip voor je, ik werk al 8 jaar met notatieprogramma Musicad.

    Dat is in het Nederlands, dus wat wil je nog meer.

    Ga naar www.musicad.nl dan kun je een probeerversie downloaden en evetueel een licensie aanvragen als 't programma je bevalt. Ik schrijf muziek voor keyboards en gebruik nooit iets anders.

    Succes!! Groetjes van Aad.

  • ???

    van sibelius is nu een nieuwe versie uit, stukken makkelijker al finale

    legaal kost veel, illlegaal gratis en werkt goed even op internet rondspeuren ( torrents ) waarom betalen als het gratis kan

  • dusko

    www.hetewijventv.nl

  • Marthe Mennes

    X( :)-D

  • eric snelten

    ik wil componeren met de computer

  • Ton van den Heuvel

    Beste Eric,

    Het maken van een keuze voor een softwarepakket is niet eenvoudig en hangt ook af van je ambities.

    Het aanleren van het gebruik van een pakket kost je vrij veel tijd en is bij een verkeerde keuze grotendeels verloren tijd.

    Ik heb er de voorkeur aan gegeven om een pakket aan te schaffen dat je kan upgraden. Dit is me goed bevallen.

    Zo werk ik al vijf jaar met Personal Composer, een pakket dat wat de prijs betreft in de middengroep ligt.

    Ik begon met eenvoudige arrangementen met een paar notenbalken en dat is uitgegroeid tot composities en arrangementen met 6-11balken.

    Ik maak geen gebruik van invoer met een keyboard maar doe alles met de cursor.

    Als je er nog vragen over hebt neem dan gerust contact met me op en desgewenst stuur ik je enkele voorbeelden.

    Ik ben bezig met het voorbereiden van bijeenkomsten voor amateurcomponisten van volks- en lichte muziek op enige zondagmiddagen in De Knapzak te Wormerveer, houdt dan ook de site www.deoprechteamateur.nl in aanbouw in de gaten.

    Met vriendelijke groet,

    Ton van den Heuvel