Producer opleidingen?

  • Unknown

    Ik wil graag producer worden (een eigen label beginnen en muziek uitbrengen) van R&B muziek.

    Ik zit op MBO niveau 3 nu en ik wil graag een andere opleiding.

    Weet iemand misschien een opleiding (niet te duur) die er mee te maken heeft..

    Ik wil:

    Een videoclip beheren/regiseren (zeggen wat er precies inmoet, regisseren)

    Muziek maken/Vocals opnemen (in de studio) en uitbrengen..

    Touren en zorgen dat alles goed gaat op concerten

    Eigenlijk alles wat erbij hoort..

    Ik hoop dat iemand me zou kunnen helpen aan een Producer opleiding, Ik zoek nu namelijk al een paar maanden..

  • Wolferl

    Leuk,

    Kijk even op www.roc.nl

    of www.inholland.nl

  • math nelissen

    Wat jij wilt kun je niet in een opleiding doen.

    Om te regisseren zou je een toneelschool of theateropleiding moeten gaan volgen. Bewegingsleer hoort daarbij. Arnhem heeft m.i. een dergelijke opleiding.

    Om in een platenstudio te werken zul je audio- en videotechniek moeten gaan doen. Je zou kunnen denken aan een opleiding als geluidstechnicus. Als je dat een aantal jaren hebt gedaan bij een studio zou erover kunnen gaan denken om voor je zelf te beginnen.

    Om concerten te organiseren zul je in je opleiding aan communicatie moeten denken. Mijn 2e dochter heeft een opleiding gedaan als cultureel jongerenwerker. Daarin zat o.a. het organiseren van concerten, het opzetten van culturele evenementen voor jongeren.

    Het zijn allemaal elementen die een aparte opleiding vergen en dat is feitelijk onbegonnen werk. Als je hiervoor interesse hebt dan moet je als vrijwilliger eens aan de weggaan timmeren. Plaatselijke omroeporganisaties vragen heel vaak mensen die bereid zijn om radioprogramma's te produceren. Naast het produceren hou je je ook bezig met de technische aspecten van het radiomaken. Het bedienen van de knoppen is een vak apart dat je alleen maar leert in de praktijk.

    Daarnaast is er ook vaak een interne opleiding die door ervaren producers wordt gegeven. Kun je een hele hoop van leren.

    Mijn schoonzoon organiseert al jaren in Budel en omgeving concerten voor aankomende bands. Er zijn diverse podia in de omgeving die mogelijkheden hiertoe hebben. Het is altijd een kwestie van organisatie hoe je zoiets opzet. Ook hier kun je met vrijwilligers werk heel veel kanten op. Ook dit is niet specifiek opleiding gebonden. Deze tools moet je aanleren in de praktijk. Dat daar op een HBO opleiding aandacht aan wordt geschonken is logisch maar je kunt het niet vanuit de theorie leren.

    Ik heb jarenlang met mijn mannenkoor grote concerten georganiseerd in binnen en buitenland. Heb je geen opleiding voor nodig maar wel een flinke portie organisatietalent en feeling, mensenkennis, commercieel inzicht, onderhandelingstechniek.

    Mijn advies: kies een opleiding die je leuk vindt en die het beste aansluit bij je verlangens voor de toekomst. Kijk wat je in de praktijk kunt leren en vergeet niet dat je plannen ook wel eens spaak kunnen lopen. Als dat onverhoopt het geval is, moet je voldoende breed zijn opgeleid dat je ook andere kanten uitkunt.

    Ik wens je veel succes.

  • BastiaanJan van Vliet

    R en B hoort naar mijn idee niet thuis op deze pagina. IK denk als u een meer geluk wilt hebben, kunt u beter naar een prikbord gaan waar meer mensen van dit soort opleidingen afweten. Dit commentaar is OPBOUWEND bedoeld

    Groet, BastiaanJan van Vliet

  • Bart

    Een uitgebreide producer opleiding kunt je volgen bij emstudios. Check hieronder voor de website:

    www.emstudios.nl