zelf muziek schrijven

  • Irina

    Hallo allemaal,

    Weet iemand toevallig of er een competitie bestaat voor mensen die zelf klassieke/moderne muziek schrijven?

    En of er een instituut bestaat waar je begeleiding kunt krijgen met componeren (behalve conservatorium), omgeving Utrecht.

    Groetjes,

    Irina

  • Wolferl

    Muziekscholen, prive of in groepsverband kan je leren muziek schrijven.

    Veel Succes

    Groetjes MElvin

  • notenboer

    Beste Irina,

    Probeer het eens bij de Vereniging van Huismuziek. Een tijd (jaren) geleden heb ik zelf daar een cursus gevolgd voor `zondagcomponisten`. Je moest eerst een paar werken opsturen, die dan door de cursusleiders werden beoordeeld, en vervolgens werd je uitgenodigd om een weekendje cursus onder hun leiding te volgen. Als ik me goed herinner waren die cursusleiders o.a. Jan van Dijk, Leo Sammama en Daan Manneke. Lezingen van o.a. Elmer Schönberger.

    Veel geleerd, veel gedaan, veel plezier. Studenten van het conservatorium in Utrecht speelden onze werken.

    Misschien dat zo'n cursus daar nog bestaat. De moeite waard om het hen te vragen.

    Succes en veel inspiratie!

    Rudie

  • Irina

    Hoi Rudie,

    Bedankt voor je tip.

    Het probleem is alleen dat ik geen ervaring heb met muziek opschrijven. Ik heb heel lang geleden solfege gevolgd en dat was het dan voor theorie. Ik heb alle muzieknoten in mijn hoofd zitten en kan het zo voor je spelen. Maar als je vraagt welke toonladder het is, dan weet ik dat echt niet! :)

    Irina

  • Davidius

    Nog een goede tip: Parnassos in Utrecht. Een collega heeft daar een half jaar geleden een beginnerscursus compositie gevolgd en liet mij vanuit positiviteit van die cursus iedere week zijn vorderingen horen.

  • kimberley

    hoi

    ik zou graag zelf muziek schrijven maar ik weet niet hoe ik er aan moet beginnen ik zou graag enkele tips willen ik wil beginnen met engels daarna misschien andere talen erbij voeg ik volg nu al een jaar muziekschool dus ik ken mijn noten wel maar toch zou ik tips willen hoe ik moet beginnen met een lied te schrijven en hoe ik inspiratie kan opdoen ofzo dank u wel

    kimberley

  • Lowell Dijkstra

    Misschien is mijn cursus iets voor jou. Moet je wel voor naar Frankrijk komen. Kijk maar eens op mijn website: www.lowelldijkstra.com

    Lowell

    Irina schreef:

    >

    > Hallo allemaal,

    >

    > Weet iemand toevallig of er een competitie bestaat voor

    > mensen die zelf klassieke/moderne muziek schrijven?

    >

    > En of er een instituut bestaat waar je begeleiding kunt

    > krijgen met componeren (behalve conservatorium), omgeving

    > Utrecht.

    >

    > Groetjes,

    > Irina

  • Anne temmerman

    Beste,

    Al jaren schrijf ik romantische piano filmmuziek

    Het is al een paar keer uitgevoerd in het openbaar

    Graag had ik informatie gehad langs welke weg ik mensen kan ontmoeten die intresse hebben zonder het te stelen

    Zijn er ook mogelijkheden om mee te doen aan wedstrijden:mijn muziek is heel bruikbaar voor films

    Hopende de juiste kanalen te bereiken groet ik u vriendelijk

    Anne Temmerman

  • Harry Bliek

    Hallo,

    Ik heb een liedjestekst en muziek gemaakt. Ik kan echter geen muziek schrijven . Ik wil dit nummer op muziekpapier laten zetten. Wie kan en wil mij helpen ? Het is de bedoeling dat dit nummer op en c.d -tje komt. Ik woon in Zurich-Friesland.

    Groetjes,

    Harry

  • peter

    hallo ik heb pas geleden een programma gevonden in het nederlands je kunt hier zelf en heel eenvoudig je eigen muziek op papier zetten

    MUSE SCORE dit programma heeft een demo en een handleiding is trouwens gratis te downloaden

    veel succes