componist zoekt collega(e) en werk

  • Jinx

    Kijk eens naar de nieuwe rage: real tones, oftewel MP3 ringtones. Het gaat daarbij om korte stukjes muziek van max. 30 seconden. Het is de kunst om iets origineels te maken, aansprekend en van een goede kwaliteit. Het is ook een ideale methode om je voor te bereiden op het schrijven van muziek voor reclame, in wat voor stijl dan ook.

    Een voorbeeld van MP3 ringtones hoor en zie je hier, op deze site met gratis ringtones (echt gratis, ze verkopen er niets) http://www.ctunes.eu/

    Het is wel klassieke muziek en folk muziek, maar je kunt goed horen hoe muziek geschikt kan zijn, ook als het deel uitmaakt van een groot symfonies werk, als je maar weet te selecteren.

    Ik las een tijdje geleden ergens een bericht over jonge componisten die de ringtones als een nieuwe muziekvorm beschouwen en zich daar op gingen richten, maar ik ben vergeten waar.

    Als je iets fatsoenlijks maakt, kun je CTunes vragen je real tone te plaatsen met een link naar jou of een site van jou, maar ik vrees dat het dan echt goed moet zijn en folk, neo-klassiek of hedendaags, want er staan nogal wat zware jongens op die site en ze hebben een broertje dood aan echte amateurs.

    Eventueel maak je een eigen site met nieuwe real tones en krijg je inkomsten van advertenties. Ik weet dat dit goed opbrengt, als je de goede ads binnenhaalt. Of je verkoopt ze, maar verkopen als onbekende componist is niet reëel.

    Veel succes gewenst.

  • Lowell Dijkstra

    Beste Daniel,

    Eind augustus geef ik een cursus componeren in Mirmande (Fr). Op de laatste dag wordt je werk uitgevoerd door een strijkkwartet, waar je die week iets voor hebt geschreven. Als ik jouw bericht lees, denk ik dat deze cursus wel iets voor jou kan zijn. Op mijn website staan alle bijzonderheden over de cursus. www.lowelldijkstra.com

    Wie weet, tot ziens.

    groet,

    Lowell Dijkstra

  • otto

    Is er al eens geïnformeerd bij deurbelfabrikanten? Da's pas kort.

  • Kees M

    Hallo Daniel,

    Ik ben een jongen van 15 jaar en ik ben al zeker 4.5 jaar bezig met componeren. Hoewel ik vrijwel alleen maar musical muziek schrijf, weet ik dat er een redelijke vraag is naar componisten. Het is denk ik gewoon een kwestie van googlen en contact leggen om een baantje te krijgen…. Ik zelf was altijd bang om afgewezen te worden als componist, vanwege mijn leeftijd. Maar bij de eerste keer was het al raak en ik ben nu al een maand bezig met het componeren ban musicalmuziek. Ik denk dat het jou dan zeker zal lukken.

    Ik wens je het beste toe in de muziek,

    Een toonladdertje van Kees

  • v.v.ederen

    Dag Daniel,

    Ik ben op zoek naar mensen die af en toe tegen een vergoeding, bij iemand thuis op een steinway vleugel willen spelen. Deze persoon woont in Noordwijk. Als je interesse hebt, stuur mij dan een bericht met wat je uurloon is en welke muziek je speelt.

    Vriendelijke groet Veronica van Ederen

  • Daniel Malkin

    Beste Veronica,

    Na mijn oproep op deze site heb ik eigenlijk nooit meer gekeken naar de reacties. Nu kom ik m toevallig weer tegen en ben blij verrast met alle posts. Ik weet dat het inmiddels 1,5 maand geleden is dat je hebt gepost, maar ik hoop dat je nog steeds op zoek bent naar een goede pianist.

    Inmiddels ben ik fulltime aan het werk. Maar daarnaast speel ik natuurlijk nog altijd volop piano.

    Ik speel muziek van Chopin, Debussy, Gershwin, Rachmaninoff, Schumann etc. Daarnaast heb ik inmiddels een redelijk uitgebreid repertoire van eigen stukken die het beste te beschrijven zijn als licht klassiek.

    Momenteel ben ik niet echt bezig mijn repertoire uit te breiden, maar als je specifieke wensen hebt, kan ik altijd gaan studeren…..dat vind ik alleen maar leuk.

    Even voor de duidelijkheid: ik ben geen professioneel pianist. Ik heb geen conservatorium gedaan maar heb wel een zeer hoog niveau. Ik speel stukken als de Fantaisie Impromptu van Chopin in het hoogst mogelijke tempo en met een beetje oefening kan ik op muzikaal vlak een nagenoeg professioneel niveau halen. Daarnaast krijg ik regelmatig van mensen te horen dat ik technisch makkelijke stukken, zoals bijvoorbeeld de walsjes van Chopin, Clair de Lune van Debussy of Traumerei van Schumann mooier speel dan menig meesterpianist, dus ik denk dat ik de toehoorders zeker kan behagen.

    Ik ben erg benieuwd waar je precies naar op zoek bent. Wat zijn het voor gelegenheden, wat voor muziek wil men horen en hoe lang moet het optreden duren…is het een soort concert of meer achtergrond?

    Ik heb zelf niet echt een prijs in mijn hoofd. Had je zelf iets in gedachten?

    Ik hoop van je te horen. Uiteraard wil ik graag een keer komen voorspelen zodat je kunt beoordelen of ik goed genoeg ben. Stuur me even een mailtje naar demalkin@hotmail.com.

    Daar kijk ik toch wat vaker dan op deze thread.

    In ieder geval dank voor je interesse.

    Vriendelijke groet,

    Daniel Malkin

  • hedyruiter

    Ik ben op zoek naar Madeleine van Dijck. Wie weet waar ik haar kan vinden?

  • Arjan Kers

    Hallo Daniel,

    Dit is voor mij nieuw reageren. Maar ik herken veel aan het begrip “bomvol ideeën”.

    Dat was immers mijn zoekopdracht in Google.

    Je vroeg je af of je er wat mee kon verdienen.

    Nu ik beloof niks, maar ik begin een site en misschien kun je een tune verzinnen/maken. Zou leuk zijn misschien.

    Ik hoor wel van je !!!

    Groet Arjan Kers

  • Daniel

    Hallo Arjan,

    Bedankt voor je bericht. Hilarische manier om erachter te komen dat ik met “bomvol ideeen” de 5e hit op google ben…:)

    Ben benieuwd wat je voor ogen hebt. Wat voor site wordt het?

    Van wat voor soort muziek hou je?

    Wie ben je eigenlijk (niet negatief bedoeld…:))

    Email me maar op mijn hotmail, dan houden we contact.

    Spreek je,

    Daniel

  • Dirk Sta van Uiter

    Hallo, ik ben Dirk Sta van Uiter en schrijf liedteksten. Momenteel ben ik op zoek naar een componist die voor deze teksten muziek wil schrijven maar andersom kan natuurlijk ook

    dat ik op bestaande muziek liedteksten schrijf.

    Het verdienen komt in beeld als ik het complete lied bij een bekende artiest onder kan brengen.

    Dan krijgt ieder 1/3 deel van de opbrengsten welke Buma/Stemra berekend, heb je interesse mail me dan kunnen we mogelijk verdere afspraken maken.

    m.vr. gr.

    Dirk