compositiewedstrijd lustrum UKK

  • Kristin Denzer/ UKK

    Op 6 januari 2002 bestaat het Utrechts Kamerkoor 50 jaar.

    Ter gelegenheid hiervan wordt een groot jubileumconcert georganiseerd op 26 januari 2002 in de Geertekerk in Utrecht. Naast een aantal werken dat al uitgekozen is, wil het UKK graag ook nieuwe koormuziek, speciaal voor deze gelegenheid gecomponeerd, ten gehore brengen.

    Om studenten compositie en pas afgestudeerden een stimulans te geven zich te profileren op het gebied van koormuziek voor amateurkoor, schrijven we een compositiewedstrijd uit voor een nieuw te componeren werk voor kamerkoor a capella.

    Als u geïnteresseerd bent in deelname aan de wedstrijd kunt u informatie aanvragen bij de lustrumcommissie van het Utrechts Kamerkoor:

    Kristin Denzer, Orkaden 17, 3524 EE Utrecht,

    tel. 030 288 9638, e-mail : K.Denzer@azu.nl

  • Frank van Nimwegen

    Graag hoop ik jullie van dienst te kunnen zijn.

    Ik ben een ‘bekend’en veelzijdig componist(39) van vooral koorwerken; geestelijk zowel als profaan.Reeds lange ervaring als dirigent bij amateurkoren, die dan ook altijd wat ‘nieuws’ brengen.

    Mijn oeuvre bestaat uit zo'n 400 werken; vooral voor koor a capella.

    Vooral Engelse en Franse tekstdichters hebben mijn belangstelling.

    Uitgaven zijn beschikbaar bij Harmonia Loosdrecht.Opname op CD onlangs verschenen o.a bij Erasmus (Six Images Intempoprelles). Onuitgegeven werk kan bij mij persoonlijk worden ingezien.

    Stijl is gematigd modern met modale invloeden, waaruit duidelijk voorliefde blijkt voor de ‘Engelse en Franse school’ van de eerste helft van de 20e eeuw.(Vaughan Williams; Francis Poulenc).

    Hopelijk tot horens, ziens of ‘mails’.

    Groeten.

    Frank van Nimwegen, Baarle Nassau (NB)