zoek balscene helmesberger?

• corien

Wie helpt mij een vioolconcert te vinden voor mijn schoonmoeder?

Betreft een radioconcert vlak na de oorlog.

Enige informatie mondeling is balscène Helmesberger, maar of dat fonetisch is geen idee (misschien moet het wel Helmuth Berger zijn of zoiets, maar ik vind niets wat er op lijkt).

Enig idee?

Graag!

• Raf Van Cauwenbergh

Beste Corien,

Het stuk klassieke muziek dat jij zoekt is de Ballszenenwals van Josef Helmesberger,een Duits of Oostenrijks componist van rond 1900. Je zat er dus niet ver naast.

Op CD's met licht klassieke muziek kom je dat stuk af en toe wel tegen, ik hoor het af en toe ook op de belgische radiozender Radio 2.

Ik hoop dat je iets hebt aan deze informatie.

Met vriendelijke groeten,

Raf Van Cauwenbergh

• kees janssen

val iemand anders lastig!!

• ben beumer

beste corien,

ik ben ook al jarenlang op zoek naar een plaatje of cdtje van dit prachtige stuk muziek, maar tot op heden geen succes.

het schijnt dat het o.a. op een plaat van philips staat uit 1969 33 toeren en getiteldmusic for the millions nr. 6536035, maar waar vindt je die ?

misschien ook op een plaat van telefunken label 450990435-2 uit de “bielefelder katalog”. maar die platen zijn gewoon niet meer tekoop.

mocht jij intussen wel succes hebben gehad, dan hoor ik dat graag van jou.

bij voorbaat dank

ben beumer

• Jørgen Møller

What's the problem?

I have a recording of this tune. The composer's name is Joseph Hellmesberger. There seem to be several musical personalities by that name.