Uitstekend,dat je dat wil doen1.Tgv.van zijn 75e verjaardag, 4/101992 is er een
uitstekend vriendenboek gepubliceerd door het Ned.Instituut voor Kerkmuziek.,
Redactie Gert 0ost.Uitgave Gooi & Sticht ISBN 9030406860 CIP NUGI 294.
2.Verder geef ik je het adres van zijn Oudleerlinge en opvolgster vd St.Josephskerk
in Haarlem:Gemma Coeberg,Donkere Bagijnenhof 5 2011 H.G.Haarlem,tel.023-5516877.0ok is zij voorzitster van de stichting De Klerk/Andriessen,die zich tot doel stelt composities van AdK uit te voeren.Zij kende haar leermeester uitstekend.
3.Dorthy de Rooij, Leo van Doeselaar, Hein Hof,Bernard Winsemius, Ben van Oosten,Wolfgan Baumgraz,Kees Rosenhart,Dr.Gert Oost zijn zo prominente ouleerlingen van hen geweest;namen & adressen zijn makkelijk te achterhalen.
Hans van Nieuwkoop Uiteraard ben ik verre van volledig.Verder moet je ook Bernard Bartelink en Kees Bornewasser uit Alkmaar raadplegen.Ook Louis Toebosch, Rene Verwer, en Elisabeth Kooijmans (zangeres).Vergeet ook niet Jos v.d.Kooij als AdK's bevriende collega.4. In het gebouw van Muziekgroep Nederland, het vroegere DoNeMus te Amsterdam, is een map van de komponist AdK terug te vinden5.In het meinr. van de KNOV worden door W.Baumgraz AdK's orgelcomposities uitgebreid besproken.(KNOV=Koninklijke Nederlandse 0rganistenvereniging.6.Voorts schreef Gemma Coeberg een uitgebreid “in memoriam”in het januarinummer van "de Orgelvriend 1999.
Mocht ik je met nog meer zaken willen helpen, reageer dan op mijn emailnr.
Sterkte en succes toegewenst.Gerard Sars schreef:
>
> Aan de Johannes Gutenberg-Universiteit te Mainz werk ik de
> komende jaren aan een studie over leven en werk van organist
> en componist Albert de Klerk. Iedere vorm van informatie is
> van harte welkom. Gerard Sars, Hagelkruisweg 7a, 6077 HA Sint
> Odiliënberg. Tel.: 0475 535801 Fax: 0475 537766 e:
> gerard.sars@planet.nl