Kijk luister en oordeel, op mij nieuwe homepage die nog hier en daar wat bijgewerkt moet worden.
Met vriendelijke groet
Melvin Kef
http://hstrial-wolfgangamade.homestead.com/Masterintro.html
Hallo,
Mooie website, vooral leuk dat de beginpagina met muziek begint. Over de inhoud wacht ik nog wel met mijn oordeel, aangezien die nog hier en daar bijgewerkt moet worden. Ik had inmiddels ook gereageerd op je commentaar op de film Amadeus. Je schreef dat je die bijna vier keer per week kijkt. Merkwaardig dat je dan niet schrijft over allerlei onjuistheden in die film en belangrijker nog (aangezien je het tegendeel beweert) dat je helemaal niet opgevallen is dat het adagio uit de gran partita niet volledig wordt gespeeld. Het wordt abrupt afgesloten met de slotmaten van de gran partita. Dat bedoelde ik met afgeraffeld, want dat is toch een prachtig stuk. Let op: ongeacht of de film mooi is om naar te kijken, want dat ben ik volledig met je eens. Het is ook een stuk beter dan die film over Beethoven. Hiernaast vind ik het ook zeer jammer dat Cosi fan tutte niet ter sprake komt. Een continue stroom van melodieën; wat is de eerste ervaring met deze muziek toch ongelooflijk! Natuurlijk kun je niet alles laten horen (sic), maar zo'n meesterwerk mag toch niet ontbreken.
Op de volgende pagina wordt commentaar geleverd op Amadeus, misschien vind je dat wel interessant voor je pagina: mozartproject.org (selected essays, daarna ‘Amadeus’ and Mozart). Maar als Mozartliefhebber zul je die pagina vast al wel kennen…
Groet,
Alexander
Heey Alexander
Wat leuk dat je positief reageerd op me homepage, ik ben nu bezig om een homepage te maken met als onderwerp Mozart's Opera's zoals cosi fan tutte, Die Zauberflóte, Don giovanni, Le nozze di figaro dat zijn de 4 die ik wil laten zien op me homepage. Verder moet ik je gelijk geven dat gran partita wel erg slordig eindigt, en der inderdaad geen aandacht wordt besteed aan Cosi fan Tutte. Maar dat komt ook omdat die film hoofdzakelijk over Mozart gaat vanuit de ogen van Salieri, en dat is juist het punt dat Salieri meer in beeld is dan Mozart. En ja het is bizar dat ik de film 3/4 keer per week bekijk, maar Mozart is voor mij een idool en ik beluister elk stukje muziek van hem. Ik hoop dat we verder kunnen discuseren, heb je msn messenger ofzo?, voeg mij anders toe als je wilt.
Met Vriendelijke groeten.
Melvin kef
Hallo Wolferl,
Inderdaad zien wij Mozart door de ogen van Salieri. Dat is ook de reden waarom de film Amadeus heet (Latijn voor liefde van God, of vrij vertaald: God die van hem houdt). Salieri neemt God immers kwalijk dat Hij meer van Mozart houdt. Terwijl Mozart in zijn ogen een onfatsoenlijke grappenmaker is, die helaas getalenteerder is!
Mooi dat je ook wat over Cosi fan tutte gaat schrijven.
Groet, Alexander
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?