Talenten??

• Wolferl

Zal er ooit nog een mens zijn die Mozart kan overtreffen…

Wie o wie kan me dat vertellen.

Met Vriendelijke Groeten

Melvin Kef

• henkie

Misschien Andre Hazes

Henkie

• alexander

Wie is Andre Hazes?

Alexander

• henkie

De Pavarotti van de lage landen

henkie

• alexander

Toch hebben ze maar één ding gemeen, ze zijn allebei gestopt.

Alexander

• Wolferl

Ik bedoelde mensen die goeie muziek maken(klassiek) andre hazes was een lopend biervat.

• George

Helaas, niet in onze tijd , en als iemand er is in de kaliber van Mozart maakt ook geen kans denk ik, echt talent is niet meer “ cool ” zoals dat nu heet, uiterlijk is meer van belang nu.?!

• Wolferl

Ja dat is helaas waar George, uiterlijk is nu het belangrijkst. Ik persoonlijke vindt dat komtdoordat er te weinig aandacht wordt besteeds aan klassieke muziek, ik heb absoluut geen hekel aan donkere mensen maar hun muziek heeft er reeds voor gezorgd dat het helemaal over is met de klassieke muziek bij de jeugd. Vroeger(voor 1950) kreeg je nog piano les op school maar tegenwoordig krijg je les in het maken van een rap, of hoe je plaatjes moet mixen. Mischien is het een goed plan om weer veel aandacht te schenken aan klassieke muziek op elke school door de lespakketten aan te passen, volgens mij heeft mijnheer Premier Balkenende het constant over de Normen & Waarden. Nou volgens mij krijgt men die terug als je naar klassieke muziek luistert, ja sinds ik klassiek luister(ben nu 21 luister al een hele tijd) heb ik meer respect voor de medemens ik leer de Normen & Waarden kennen dankzij de klassieke muziek. Maargoed ik denk dat het bijna onmogelijk is om jongeren af te helpen van het MTV-Syndroom(zoals ik dat maar even noem, er wordt van jongs af aan al verteld dat klassieke muziek absoluut saai is en niet van deze tijd meer voor rijke mensen en ouwe vandalen. Maar toch ben ik er trots op trots dat ik kan luisteren naar de mooiste klanken en mooiste melodieén die er ooit hebben bestaan, want de muziek van tegenwoordig heeft zijn bestaan toch echt wel aan mensen zoals Schubert, Mozart, Mendelssohn, Beethoven, Liszt, Bach, Vivaldi etcetc te danken zonder hen was MTV er niet geweest. Want ook de bovengenoemde componisten waren in hun tijd sterren, sommige minder dan de andere maar het waren gerespecteerde muzikanten die goddelijke muziek maakte en van wie je kunt zeggen dat ze tijdloos zijn. Ja want zelfs honderden jaren na hun dood wordt hun muziek nog altijd aanbeden en gehoord, en die mensen(wij dus) zijn in mijn ogen gelukkige mensen en ik ben trots op het feit dat ik toch in aanraking ben gekomen met het mooiste muziek genre van altijd. Als ik het kon zou ik het van de daken schreeuwen om iedereen te willen vragen om naar klassiek te luisteren, want in deze muziek genre zijn auto's vrouwen villa's drugs alcohol dure sieraden en geweld niet belangrijk. En ik denk (helaas) niet meer dat er ooit iemand zou komen die Mozart kan overtreffen, eigenlijk wel mooi want dan is het toch een mooi postuum voor hem hij die geen fatsoenlijke begrafenis kreeg hij die nu mooi geeerd kan worden door hem voor eeuwig de titel te geven als grootste ooit(waar een klein man al groot in kon zijn. En ik wil geen steek geven aan de andere componisten hoor, Schubert is helaas nooit ontdekt in zijn tijd ja vlak voor zijn dood maar dat was te laat maar nu weten we dat ook Schubert een groots componist was, Mendelssohn die ook te vroeg stierf maar die ook gemeten kan worden met Mozart mits hij langer had geleefd. Kortom vele mensen die groots waren, wat ik wel zeker weet is dat ik vanaf nu alles ga doen om jongeren in aanraking te laten komen met klassieke muziek want dat is toch wel een mooi geschenk waar wij als luisteraars trots op mogen zijn. Overigens 27 Januarie 2006 is het precies de dag dat Mozart 250 jaar wordt(250 jaar geleden 27 Jan. 1756 dat ie geboren werdt) het wordt groots gevierd door de aanbidders en liefhebbers van Mozart, ook in Salzburg(geboortestad van Mozart) zal het groots vieren VIVA Mozart heet het festival ik zou zeggen houdt de Salzburg website goed in de gaten want het wordt een mega festijn. Ik ga er zeker naar toe, ik denk ik meld het maar even ;)

Met vrienndelijke Groet

Melvin Kef

• Joop Bluemink

Naar mijn bescheiden mening is J.S. Bach de meest geniale componist en boeit mij altijd. Bij Mozart is dat niet altijd het geval. Toch denk ik dat er een hogere macht moet zijn als ik hun muziek hoor. Ik beleef hun muziek intens, maar dat geldt ook voor Haydn, Beethoven en nog legio andere componisten.

Uiteindelijk geldt de stelregel: over smaak valt niet te twisten.

mvg

Joop Bluemink

• George

Bach is absoluut meester, maar voor mij Tchaikovsky en ik bedoel alles van him vooral zijn zesde symphonie en Romeo en julia ouverture zijn mijn favoriete werken.