Schubert

• henkie

Omstreeks 1987 is er door de nos een 3 delige film uitgezonden over het leven van

Franz Schubert. De titel was geloof ik “ Meine Trane sind heiss”.

Dit was een erg mooie film.

Is er iemand die hier iets van af weet of misschien de film nog op video heeft?

Groeten Henkie

• Wolferl

Je zult eens moeten navragen bij de omroep.nl

www.omroep.nl

Die hebben 9 van de 10 keer wel kopieen liggen van oude afleveringen.

Veel succes, trouwens laat ons even weten wanneer je die banden/beelden hebt gevonden ben wel benieuwd eigenlijk.

Maar in Maart/April dit jaar zag ik wel op Nederland 3 een documantaire over Franz Schubert dat ging over zijn Schubertiades…..werdt ook in gezongen en gespeeld…maar dat bedoel je denk niet.

Met Vriendelijke Groet

Melvin Kef

• henkie

Nee, dit was een Duitse speelfilm. Erg mooi en aangrijpend.

Gaf een zeer waargetrouw beeld van zijn leven. Schitterende acteur. Schubert zelf

Documentaire op 3 had ik gezien

Henkie

• sylvia B

De film heette volgens mij": mit meine heisse tranen. Ik had ze alledrie op band opgenomen en een aantal keer gezien. Maar stom genoeg heb ik ze niet zo lang geleden weggegooid………….Als het bij de nos was, moeten die toch meer info kunnen geven? Waren echt prachtige films. Ik hoop dat je ze kunt vinden! ik ga er ook achter aan! Houd me op de hoogte! Met vriendelijke groet, Sylvia van der oord

• sylvia B

Het is een film van 90 minuten van Fritz Lehner, gemaakt in land BDR (Duitsland). Ook is er kennelijk een t.v. versie, want dat was volgens mij 3 keer uur. Hoofdrolspeler is Udo Samel. De drie afleveringen heten resp.: Der Wanderer, sommer 1823 ,Im Reiche des Gartens , Herbst en het derde deel: Winterreise. Sylvia