Koormuziek van beginnende componisten

• Robert

Ik wil samen met klein kamerkoor van ongeveer 16 personen, een aantal stukken gaan instuderen en uitvoeren van beginnende componisten. Het koor staat onder leiding van mij en een vriend van me die koordirectie studeert.

We zijn op zoek naar muziek van beginnende componisten die hun muziek graag een keer uitgevoerd willen horen.

We kunnen je helaas niet betalen voor de compositie, maar als je eindelijk eens wilt horen hoe je stukken in het echt klinken (in plaats van uit de luidsprekers van je computer) neem dan contact met mij op.

Ik ben benieuwd…

Robert Ramaker

• Wolferl

Super initiatief, echt leuk dat je dit doet. Ik hoop ooit gebruik te mogen maken van deze aanbod, ik wens je veel succes.

Met Vriendelijke Groeten

Melvin Kef

Ps: ik vindt dat je eigenlijk als beginnend componist een kleine bijdrage moet geven :P haha

• Kees Weggelaar

Schitterend initiatief.

Vraag: Aan welke leeftijdsklasse denk je? Vooral compositiestudenten aan het conservatorium? Welk genre?Robert schreef:

>

> Ik wil samen met klein kamerkoor van ongeveer 16 personen,

> een aantal stukken gaan instuderen en uitvoeren van

> beginnende componisten. Het koor staat onder leiding van mij

> en een vriend van me die koordirectie studeert.

>

> We zijn op zoek naar muziek van beginnende componisten die

> hun muziek graag een keer uitgevoerd willen horen.

> We kunnen je helaas niet betalen voor de compositie, maar als

> je eindelijk eens wilt horen hoe je stukken in het echt

> klinken (in plaats van uit de luidsprekers van je computer)

> neem dan contact met mij op.

>

> Ik ben benieuwd…

>

> Robert Ramaker

• Bas

Inderdaad leuk, stimulerend initiatief. Ik heb ook de vraag, welk genre en wat moet het niveau zijn. Een bepaald aanvangsniveau zullen jullie toch wel als criteria stellen.

Ik hoop in de toekomst ook een compositie voor jullie te schrijven, wie weet.

Met vriendelijke groet, Bastiaan Jan

• Joost

Ik ben geen beginnend componist maar ik ben wel geinteresseerd. Ik loop al een tijdje rond met de wens om voor koor te schrijven. Misschien wil je eens naar mijn website kijken en me laten weten of je belangstelling hebt.

http://www.joostvandegoor.nl

• Robert Ramaker

Leuk deze reacties,

Het is altijd lastig om het niveau van een compositie te bepalen. Als ik per se een richtlijn moet geven dan richten we ons vooral op niveau van mensen aan het begin van het conservatorium. Het is echter helemaal niet zo dat je een conservatorium opleiding moet volgen of dat je aan een bepaalde leeftijd moet voldoen. David en ik zullen de ingezonden stukken bekijken en beoordelen of ze uitvoerbaar zijn. Wees vooral niet te bang om iets op te sturen.

De stijl die we zoeken kan ‘eigentijds klassiek’ genoemd worden. Er is behoorlijk wat vrijheid in de invulling daarvan. Ik schrijf zelf bijvoorbeeld redelijk tonale muziek. Probeer met atonale muziek svp rekening te houden met het niveau van het koor. Dat gaat bestaan uit goede amateurs.

Ik hoop zo wat meer duidelijkheid gegeven te hebben. Maar post uw vragen gerust.

Groeten,

Robert

• de muziekdoos

Hallo,

Ik vind het een hardstikke leuk initiatief. Ik ben zelf amateur componist (bijna 130 werken intussen) van vooral piano muziek. Ik componeer ook wel voor zangstem met pianobegeleiding (sommige werken zijn uitgevoerd!). Verder componeer ik ook wel voor andere instrumenten als mij dat gevraagd wordt. Ik heb nu 2 stukken (stukjes is misschien beter) geschreven puur voor 4 stemmen zonder enige begeleiding (puur a capella dus).

Laat me weten wat je precies wilt hebben, misschien dat er dan iets mogelijk is. Het lijkt me leuk om met andere componisten samen te werken bijvoorbeeld!

• Jeroen

Beste Robert

Ik wil graag wat naar jullie toesturen, een werk dat ik schrijf voor bas tenor en sopraan. Ik ben conservatorium student (45 jaar) en ik heb dit werk geschreven voor de 50 jarige bruiloft van mijn ouders.

Ik hoor graag van je

Jeroen

Robert schreef:

>

> Ik wil samen met klein kamerkoor van ongeveer 16 personen,

> een aantal stukken gaan instuderen en uitvoeren van

> beginnende componisten. Het koor staat onder leiding van mij

> en een vriend van me die koordirectie studeert.

>

> We zijn op zoek naar muziek van beginnende componisten die

> hun muziek graag een keer uitgevoerd willen horen.

> We kunnen je helaas niet betalen voor de compositie, maar als

> je eindelijk eens wilt horen hoe je stukken in het echt

> klinken (in plaats van uit de luidsprekers van je computer)

> neem dan contact met mij op.

>

> Ik ben benieuwd…

>

> Robert Ramaker

• Robert

Leuk al die reacties :-D. Het is zowiezo leuk om muziek met meerdere mensen te bespreken en te beluisteren.

Jullie kunnen je werken wel naar mij toe sturen:

Robert Ramaker

Boterdiep 62

9712 LR Groningen.

Je kan me ook bellen op 06 26 56 82 45

Alles wat je opstuurt zal zorgvuldig behandeld worden en niet zonder toestemming aan anderen verstrekt worden.

Als je nog vragen oid hebt: Bel gerust!

Robert

• Robert

Bovenstaand bericht geldt uiteraard ook Jeroen

Robert