wie heeft een idee?

• roos

Hallo,

Sinds een paar dagen zit ik in een ensemble met piano-viool-zang. We zoeken mooie muziek voor deze bezetting. Niveau: we zijn alledrie eerstejaars conservatoriumstudenten, maar alle ideeen zijn welkom hoor. Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Groetjes, Roos

• rolf

De liederen vanSpohr!

Ik geloof ergens in de opus 150….. (6 liederen)

Zit ook een versie van “erlkonig” bij. Ditrich Fischer Diskau (spelling?)

heeft ze voor het label “orfeo” opgenomen.

En tsja, niet makkelijk, maar wel een van de mooiste stukken voor deze combinatie geschreven: Canto General van Peter Schat(1973). Voor Peter Schat's muziek best wel toegankelijk. Is op Donemus cd heruitgegeven.

Succes

rolf

http://homepages.ipact.nl/~otterhouse

(klassieke lp en 45's hobbypagina, met opnames van voor 1955, dus legaal!)

• rolf

Even gegoogled: en hier wat meer info:

6 Songs for soprano, violin and piano op154

Juliane Banse, Christoph Poppen, Wolfram Rieger

1 - Abendfeier

2 - Jagdlied

3 - Tone

4 - Erlkonig

5 - Spielmann und seine geige

6 - Abendstille

6 Songs for soprano, clarinet and piano op103

Juliane Banse, Paul Meyer, Wolfram Rieger

1 - Sei still mein herz

2 - Zweigesang

3 - Sehnsucht

4 - Wiegenlied

5 - Das heimliche leid

6 - Wach auf

Misschien is de klarinetpartij te vervangen door viool?

Sei still….. is namelijk het mooiste lied van Spohr dat ik ken.

rolf

• roos

Hartstikke bedankt voor je ideeen! Ik ga snel op zoek naar de muziek en hoop dat ik het kan vinden en het mooi en bruikbaar is!

Groetjes, Roos

• Rudie Hageman

Beste Roos,

Een niet alledaagse combinatie, dus ook moeilijk om er muziek voor te vinden. Waarom niet op zoek naar een klarinettist of een cellist (op een conservatotium niet al te lastig, toch?). Met een cellist erbij kun je bv. een aantal van de `Scottische Volkslieder` op. 108 van Ludwig van Beethoven doen. Met een klarinettist staat de weg open voor `Der Hirt auf dem Felsen` van Schubert. Kortom: mijn advies is om een wat praktischer groep te formeren.

Succes,

Rudie

• roos

Dat is wat lastiger dan je denkt, in heel het brabants conservatorium zijn maar 2 cellisten die al overbezet zijn uiteraard. En bovendien wil ik gewoon graag met zang en piano samenwerken. Maar toch bedankt.