Il Barbier in Sevilla

• Wolferl

Ik zoek de Overture van Il Barbier in Sevilla Van Rossini.

Dus wie o wie heeft:

MSN

Overture van Il Barbier in Sevilla op de pc staan.

Energie en tijd om dat via msn naar mij toe te sturen.

Mijn dank zal groot zijn…..

MVG Melvin

• Ferry

Loop gewoon een cd winkel binnen, voor drie euro heb je 'm al.

• henke

mee eens

heel gemakkelijk aan te komen

H

• fred

Ten eerste: gaat het om bladmuziek of een opname. Een verzamel-cd met deze ouverture zal inderdaad voor een paar euro te vinden zijn.

Ten tweede: ik zou dan vragen/zoeken naar óf “Il Barbiere di Siviglia” óf een vertaling die hier recht aan doet. (ik wil niet zeuren maar een beetje zorgvuldigheid t.a.v. muziek die je kennelijk graag wilt hebben, kan geen kwaad)

• Wolferl

Bedankt,

Ik heb momenteel de cd gekocht en inderdaad hij was 4.50.-

De gehele opera incl. Overture.

Fred: ik heb van alle bekende opera's alle partituren al.

MVG

Melvin

• henke

Wat vind jij bekend ?

wat vind jij onbekend?,

wat is bekend?

wat is onbekend?

is Carmen bekend?

is pique dame onbekend?

het is zo vaag.

Henke

• BastiaanJan van Vliet

Ach, bekend is een relatief begrip. Voor Melvin is bekend anders als voor u, Henke

Maar u begrijpt dat bekende opera's van Rossini of Mozart voor ieder hetzelfde zijn, lijkt mij. U doet nogal cynisch over Melvins bericht

Met vriendelijke groet,

BastiaanJan van Vliet

• Wolferl

Het lijkt wel alsof sommige hier, en met name Henke, een groemelijke hekel aan mij hebben. Wat vindt ik bekend, ja Mozart, Rossini, Puccini, Verdi, en Wagner.

Dit zijn voor mij de bekendere componisten die bekende opera's maakte, en ik heb ook een gruwelijke hekel aan die personen die het altijd zo nauw zoeken, en weer met name Henke. Ik krijg hert bijna niet me strot uit, maar ik begin een gruwelijke hekel aan jou te krijgen, en nee dit keer bied ik aan niemand mijn escuus aan, heel simpel omdat dat jij(Henke) het uit lokt. Weet je waarom de meeste mensen een hekel hebben aan klassieke muziek, omdat mensen zoals jij (Henke) er altijd een filosofish optreden van maken, ik hou het tenminste simpel. Dat is de rede dat ik van Klassiek ben gaan houden, simpelweg omdat ik het simpel voor me zelf hield, en ja kijk nu kan ik gerust mijn gang gaan door verder te onderzoeken, maar ik meen dit echt serieus, mensen zoals jij verpesten deze muziek, door het zo gruwelijk moeilijk te vertalen en te vertellen voor de medemens. Ik zou zeggen ga een hobby zoeken want jij brand mij alleen maar af en ook andere (sommige) mensen merk ik vaak, en nogmaals ik ga nu niet meer me escuus aanbieden, want jij lokt het gewoon uit.

GVG

Melvin

• BastiaanJan van Vliet

Heerlijk is altijd te zien dat in een vraag zoveel discussiemateriaal besloten ligt, zoveel om met Einstein te spreken, genoeg energie uit niets. Echt, de formule E=mc2 te relateren aan een discussie. Hoe universeel is een discussie. Als we er nou met zijn allen van uitgaan dat muziek een relatief begrip is en gemeten en gerelateerd aan de lichtsnelheid betekend het dat geluid = muziek zich niet door het universum, de ether kan bewegen. Oftewel discussieeren vanuit verschillende delen, hoeken in een discussie is niet mogelijk. En het gebeurt maar al te vaak. Alleen de aantrekkingskracht van sommige muzikale werken zal de meningssnelheid van een grotere groep mensen uit verschillende delen van het discussionele universum tot een gegoede theorie kunnen komen dat bijvoorbeeld de Barbier van Sevilla van Rossini een bekend begrip is in het muzikale universum.

Oftewel, mensen, relativeer tijdens de discussie. Discussieren is relativeren.

Groetjes, BastiaanJan