Deze goede week weer volop genieten van matthaeus passion in de concertzalen, op teevee, in de kerken. Heerlijk.
O Hart vol bloed en wonden.
Henke
Ja, bent u echt zo, genieten van een bloederig verhaal uit de oudheid? Beseft u wel wat de tekts van de Mattheus-passion betekent?
Dit stukje tekstveld komt mij nogal cynisch over. En gaarne alleen over dingen spreken waar u van weet dat u er achter staat.
Ik kan het natuurlijk ook fout geinterpreteerd hebben, mijn excuses dan.
Met vr gr, Johann
Cynisme is me in deze echt vreemd.
op de 1e plaats vind ik de muziek van deze passion van een ontroerende schoonheid.
En ja het lijdensverhaal is natuurlijk bloederig. Maar de symboliek is mooi.
maar nogmaals de muziek op de 1e plaats. Ook aan mijn kant sorry als je het verkeerd geinterpreteerd hebt.
En het is inderdaad haupt ipv hart; nog een keer sorry.
Henke
Oke ik ga in eerste instantie voor de muziek, voor een goedverhaal lees je maar een boek. Maargoed ik weet heus wel waar passion over gaat, de lijdensweg en sterf verhaal van jezus, het verhaal wordt verteld door een Evangelist met muziekaal begeleiding, ook wordt er veel met numberiek gespeeld in de uitvoering. Met name nummer 14 is een veel voorkomend getal.
Kijk het verhaal opzich is bloederig, schrikwekkend, verbazinwekkend, maar ik merk nu opnieuwe een weer woord tegenmij. Jongens hou eens op met zoeken naar fouten bij mij, het enige wat ik met deze topic wilde is een beetje leven in de brouwerij, want het was naar mijn idee toch wel saai aan het worden. En klassiek is niet saai, wat denk je als een buitenstaander hier komt(iemand die dus geen verstand en intresse van klassiek heeft) die gaat kijken en die ziet….niks, alleen maar filosofie's geleuter en gemekker en gehamer op spelfoutjes en nog meer van dat soort onzin, iemand die hier komt die moet meteen zien dat er wat te doen valt hier. Nogmaals, ik weet waar ik over praat, De Matthäus Passion was heus niet het enige waarin ik J.S.Bach een meester in vondt/vindt. Goldberg variations, Johannes Passion, Mis in b klein, Wohltemperierte Klavier, zijn vele cantates.
En jongens/mannen hou nou eens alsjeblieft op met zoeken naar foutjes, we zitten niet op school een dictee te maken.
Johan Gerritsen & Henke, als je je top 3 niet wil opgeven zeg dan helemaal niks, ik vroeg netjes om een top 3 om de intresses van een ander te weten, en niet om een foutredenering en al helemaal geen tekst en uitleg omdat ik De Matthäus Passion van JS Bach één van zijn beste werken vindt…..
MVG Melvin
Aangezien ik in de war ben met mijn topic(de grootste componist ooit)en het onderwerp Bach en Mattheus passion ook in mijn topic voor kwam, haalde ik deze en de mijne door elkaar, bij deze escuses voor diegene die zich hier aan schaadt.
ALhoewel ik nu wel een deel van het mis-bericht kan inwijden als een reactie op de Bach topic, Mattheus Passion is iets goddelijks (ben ook van mening dat JS Bach zeker hulp kreeg)
Mvg Melvin
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?