"Films zetten wonderkinderen in de Schijnwerpers"

• Wolferl

Films zetten wonderkinderen in de schijnwerpers

AMSTERDAM - Vrouwelijke wonderkinderen die altijd in de schaduw hebben gestaan van de mannen in hun omgeving vormen het onderwerp voor drie speelfilms. De trilogie is een samenwerking van de Nederlandse filmproducenten Ventus Film en BuzzMedia, aldus Ventus Film dinsdag.

De eerste film vertelt het verhaal van Nannerl Mozart (1751-1829), de vijf jaar oudere zus van componist Wolfgang Amadeus. De tweede film gaat over Clara Schumann (1819-1896), de vrouw van componist Robert. In de derde maakt de kijker kennis met Fanny Mendelssohn (1805-1847), de zus van componist Felix.

De drie films uit The Wunderkind Trilogy worden in de komende drie jaar geproduceerd en uitgebracht. De eerste film verschijnt in 2006, het 250ste geboortejaar van Wolfgang Amadeus Mozart.

ANP

Ik vindt wel een leuk gebeuren, al wist ik wel wat langer dat 2006 een speciaal jaar zou worden voor de klassieke muziek liefhebbers, met name omdat het dan precies 250 jaar na Mozart's geboorte, en er natuurlijk een groot festival wordt gehouden in Salzburg “Viva Mozart”, overigens denk ik wel dat het hier niet bij zal worden gelaten, want……het thema van de boekenweek wordt Muziekgeschiedenis.

Melvin

• Bvv

Bedoel je de wonderkinderen zelf of bedoel je de geschiedenis van….

….. grapje……