Componist Komzac (a met staart aan de onderzijde)

• bartje

Waar kan ik gegevens vinden van deze componist, geboren in Baden bei Wenen Oostenrijk…………Bartje

• Huub

zoek maar goed op internet.

Je schrijft zijn naam trouwens als Karel Komzák, maar bij google hoef je accenten niet te gebruiken.

Hij is trouwens niet geboren in Baden, maar daar gestorven in 1905. Hij werd in Praag geboren in 1850

Huub

• Math Nelissen

Ben benieuwd wat je daar dan nog van weten wil. Je kent zijn naam niet eens en weet ook niet waar hij geboren of gestorven is.

• B@rt (andere)

http://www.planet-vienna.com/Musik/Komponisten/Komzak/komzak.htm

• bartje

Dank je wel voor de snelle en adequate reactie, ik heb de website reeds bezocht!

• bartje

Het is niet leuk als personen een reactie geven als de die van jou, Math Nelissen. Mijn vraag was een echt vraag! Gelukkig zijn er personen die graag een steentje bijdragen aan de zoektocht van anderen. Een beetje positieve benadering doet wonderen in deze maatschappij!! Inmiddels is er iemand die wel een goede verwijzing naar deze componist heeft.

• bartje

Met dank aan Huub, je hebt een eerste aanzet gegeven voor de verdere zoektocht. Het vaak een kwestie van goed luisteren hoe iemand heet, in dit geval Komzak. Iemand anders heeft mij inmiddels een verwijzing gegeven naar een mooie website

• B@rt

Toets de naam van de componist gewoon in bij Google.

Dan kun je ook nog zoeken op plaatjes of alleen in Nederlands.

Dat heb ik ook gedaan. Ik heb zomaar een link geplaatst, er waren er teveel om hier neer te zetten.

Succes. B@rt.

• Z

Zo'n heel verhaal over een derderangs prutscomponist blijft ons natuurlijk bespaard als Bart I had gedaan wat Bart II hem helemaal moest voorkauwen: even de naam Komzac intypen op Google. Als je dán niet verder komt, breng het dan hierheen.

Overigens bedoel ik het niet kwaad, ik klink alleen maar zo. :D

• Wolferl

Ja het niveau van het prikbord is zwaar dalend…..

.

.

.

.

.

.