Ontdekte aria Bach

• Alexander

Op deze website www.zen20101.zen.co.uk/Stuff/ , heb ik een link gevonden naar ik geloof de recent ontdekte aria van Bach ‘Bach new aria.mp3’. Voor de hand liggende titel, maar ik weet het niet zeker. Waar ik op dit moment ben, kan ik geen muziek van het internet beluisteren. Ik hoop dat ik mensen niet blij maak met een dooie mus.

De website zelf heb ik gevonden via deze interessante pagina: www.bach-cantatas.com/ .

Groet, Alexander

• Alexander

De link naar de website is niet geslaagd, zo moet het lukken:

http://www.zen20101.zen.co.uk/Stuff/.

Groet, Alexander

• Wolferl

Heel erg simpel.

Heeft veel weg van Mozart's eerste werkjes http://www.smic.be/mozart/nederlands/mediatheek/mp3/eersteWerkjes01.htm

Met Vriendelijke Groet

wolf

• Alexander

Maar daar gaat het ook niet om. Het gaat om de vinding van een onbekend werk.

Het is ook niet voor niets een compositie uit Bach's Weimar-periode. Bovendien, de stijl van Mozart werd ook eenvoudiger (de eerste aanzet daartoe vind je al in Cosi fan tutte). Noem je dat dan ‘heel erg simpel’? Merkwaardige vergelijking. Vooral omdat Bach van het meest simpele nog iets bijzonders wist te maken. Wat dat betreft zijn de ‘eerste werkjes’ van Mozart inderdaad soms wat simpel (je spreekt immers van ‘heeft veel weg van Mozart’s eerste werkjes'). Hij had nog veel te leren. Hoor je nu het verschil?

Groet, Alexander

• Wolferl

Nee beste Alexander,

Het is een schitterend stukje, maar om het nou te bestempelen als “moeilijkheidsgraad des Bach's” nee. Ik vindt het vrij simpel klinken, en ja ik vindt het klinken als de ultra vroege werkjes van Mozart. No shame, no blame.

Ik vindt het absoluut niet slecht echt niet, ik ga het zelfs volgen(afwachten of er een cd van uit komt) en dan kopen. Maar ik heb er een mening over, een hele simpele zelfs. Of moet ik jou maar volgen, want ik weet nu nog steeds niet wat jij ervan vindt. En dat jij dan begint over dat het om het vinden daarvan gaat, gaat mij weer tever want in mijn inziens was hier al een topic over. http://www.prikpagina.nl/list.php?f=567&t=1345&a=2

Maargoed……mij hoor je niet meer, alhoewel ik het een fantastisch iets vindt en hoop dat er meerdere werken zullen gevonden worden.

Was getekend

Wolferl

• Henke

ik wil niet muggeziften op taalfouten, maar het is:

ik vind

en..

jij/hij vindt

H

• Wolferl

Henke heb jij niks beters te doen dan letten op spel/taalfoutjes?

GVG

W

• Henke

wad bendt u tog znel op uw “klazzieke pik” getrabd

h

• Wolferl

Nee luister Henke,

Ik wil best discusseren, maar dit is al die 5de keer deze week dat ik of een ander gewezen word op het taalfout gedrag. Kom op, als je echt niks beters heb te melden zeg dan niks, ik heb afgelopen maanden honderden taalfouten gezien op dit prikbord, mij hoor je ook niet. En dat van daarnet was/is cynisch bedoeld. En nee ik ben niet op mijn koningklijke klassiekale pik getrapt, werd er alleen beetje moe van. Het enige wat ik doe is mijn mening verkondigen….en of ik werdt met of zonder “t” schrijf boeit mij niet zoveel. Maar laten we weer naar de orde van de discussie gaan, want dwaalt mij ziens te ver af.

Met V Groet

Wolferl

• Henke

oke

bach is meesterlijk

h