Ontdekte aria Bach

• Wolferl

Dat kan ik zelfs niet ontkennen, Bach is inderdaad meesterlijk.

Ik heb ooit op het Duitse kanaal(ZDF of ARD) een serie gezien over Bach(net als Immortal Beloved & Amadeus, maar dan over JS Bach). Was zeer intressant en leuk(behalve dat alles Duits was)

• Fred

Ach, is het in de muziek ook niet zo dat het juist de kunst is om met eenvoudige middelen veel te zeggen?

Eerlijk gezegd (voor zover je kunt oordelen aan de hand van een kort fragment); het lijkt me geen aria die de cd ‘ Bach’s greatest hits' gaat halen, maar een vergelijking met KV 1 ?? Beste Wolf, afgezien van het verschil in stijl, gaat het toch niet op om de eerste probeerselen van een wonderkind te vergelijken met een (zo lijkt het ) gedegen werkje van een bijna dertig-jarige?

• Fred

Oei………:)

Wat zou GVG betekenen? Geen Vriendelijke Groeten?

Of iets veel ergers….

Gelukkig wordt het hierna weer goed gemaakt…:)

• Wolferl

Wie zegt dat Bach 30 was toen hij dit schreef?

Mischien was dit wel een frommel werkje…..

• Wolferl

ja dat eerste was correct

• Alexander

Beste Wolferl,

Eigenlijk wil geen verantwoording afleggen, maar dit keer makk ik een uitzondering: ik heb deze topic opnieuw geplaatst, omdat niet iedereen pagina's teruggaat op het prikbord. Ik denk niet dat de webmaster mij hierom een berisping zal geven.

Nogmaals (het is jammer dat mensen zich op dit prikbord altijd moeten herhalen) ik heb het stuk op dit prikbord geplaatst, omdat ik enthousiast was over deze ontdekking. Als je bedenkt hoeveel werken van Bach verloren zijn gegaan, is dat gewoonweg prachtig, of het werk zelf moeilijk dan wel makkelijk is doet er voor mij niet toe.

Nee Wolferl, je hoeft mij niet te volgen. Heb ik daar soms om gevraagd? Ik probeerde je er alleen maar op te wijzen dat het om de ontdekking gaat, vandaar: hoor je nu het verschil? Henke heeft daarover inmiddels ook duidelijke reacties op gegeven.

Des te merkwaardiger is, dat je dan uiteindelijk besluit met: Maargoed……mij hoor je niet meer, alhoewel ik het een fantastisch iets vind(t) en hoop dat er meerdere werken zullen gevonden worden. Waarom doen we dan zo moeilijk, denk ik dan?

Inderdaad, mogen nog meer werken volgen!

Alexander

• Fred

Oké, 28 dan, aria is toch van 1713 als ik 't goed begrepen heb?

• Alexander

Inderdaad Fred.

Maar het is toch altijd leuk als er weer ergens een stuk opduikt, misschien duikt er ook nog eens een “frommelwerkje” van Mozart op.

Groet, Alexander

• Wolferl

juist mij hoor je niet meer….over mijn mening dat dit de tweede topic is van het ontdekte werk van Bach.

En ja ik ben echt blij `zevende hemel` dat er werk van Bach is ontdekt.

Moge er meer ontdekt worden, maar dan mag ik persoonlijk wel vinden dat het veel heeft van een vroege spinet werkje van Mozart…..

• Wolferl

Ja hoe meer er opduikt “van componisten” hoe plezieriger het wordTTTTTT;)

Of het nu een frommelwerkje of een geniaal stuk betreft maakt niks uit…

Maar word het nu niet eens tijd om het stuk te gaan ontleden…..ik ben benieuwd wat hier voor geniaals inzit.

wolf