Paul Sacher en de Brandenburgse concerten

• rolf

Hallo allemaal,

Deze week op:

http://homepages.ipact.nl/~otterhouse

Paul Sacher en het Basler kamerorkest met de Brandenburgse concerten

van JS. Bach. Voor veel mensen was dit de eerste kennismaking met deze werken.

Niet echt de meest accurate uitvoering, maar vooral in concert nr 2 erg leuk

(al die “blue notes” van de trompetist….). Barokke versieringen worden erg vreemd (langzaam!) gespeelt.

Kent iemand de uitvoeringen van de concerten 4 tm 6 door Sacher?

Hoe worden die uitgevoerd? Veel plezier met de muziek.

Groetjes

rolf

• henke

Ik ken die uitvoering niet.

Zelf bezit ik de uitvoering van Raymond Leppard met het English chamber orchestra op het phillisps label.

Ook mooi en erg barok. Het was in 1987 dat ik deze kocht en 1 van mijn eerste klassieke cd's. Dus extra koestering.

H

• Rolf

Over welke “blue notes” heb je het? Ik verwachtte door jouw opmerking dat de trompettist er nogal vaak naast zou zitten, maar daar hoor ik niks van.

• rolf

Hallo Martin,

Echt “safe” zit de trompettist ook niet. Ik vind hem wel Jazzy spelen.

Op een Amerikaans forum heb ik gelezen dat in het 5e concert de “cadens” ook alle kanten op vliegt. Die plaat ben ik nog niet op een vlooienmarkt tegengekomen……… Wel die van Klemperer in de Bach Suites. Een Columbia 33cx 2lp setje uit 1954. Kent iemand die? Ik ga ze “oppoetsen” en in mp3 zetten. Zijn er nog meer mensen op dit forum die lp's naar mp3 over zetten? Wat voor programma's gebruiken jullie? Ik ben nog steeds op zoek naar een programma dat goed de “rumble” uit lp's haalt.

Groetjes

rolf