Svendsen

• Z

Lieve God,

Zojuist luisterde ik het strijkquartet in a, op.1 van Johan Svendsen. Waarom heeft u dit werk niet bekender gemaakt? Is het niet 1 van de mooiste romantische strijkquartetten ooit?

Alvast bedankt voor uw antwoord,

Een agnost.

• God

Nietige onderdaan,

Er wordt aan gewerkt. Keep up the faith!

Grote groeten.

P.S. Laat iedereen vooral de CPO cd met Svendsens strijkquartet & strijkquintet aanschaffen!

• BastiaanJan van Vliet

En zij hingen de harpen aan de wilgen

Amen

• Fred

God wat leuk dat u ook dit prikbord bezoekt.

Mocht u weer eens on-line zijn, dan heb ik ook enkele vragen voor u;

Was het nou zo nodig om Pergolesi, Mozart en Schubert zo vroeg bij u te roepen, terwijl enkele van de meest vervelende componisten rustig tachtig of zelfs nog ouder mochten worden?

Weet u het meervoud van ‘Te Deum’ ? :)

En; opus 1 (van Svendsen), kan dat wat zijn? Hier weet ik zelf het antwoord op;

Ja dat kan; Schuberts ‘Erlkönig’ is immers ook een opus 1.

Nou de groeten, en laat nog eens wat van u horen,

Fred

• BastiaanJan van Vliet

God zal u geen antwoord geven. Wellicht geeft de geest van de ratio u meer antwoord. Of wellicht het verloop van de historie van het desbetreffende strijkkwartet. Wellicht kunt u zich in gaan zetten voor de opus. U kunt desgewenst een mp3 formaat op dit forum zetten en u hoeft God's antwoord niet af te wachten.

M vr gr, BastiaanJan

• God

Wat u voorstelt is hoogst illegaal en in strijd met de allerzaligste copyrightregels, ongelovige! Ik heb voor u alvast een mooi plaatsje in het vagevuur gereserveerd, tussen Hector en Gustav; komt u binnenkort eens langs?

:D

Geintje, B-J, moet kunnen…

• God

…en Christian Schunke (1810 - 1834) en Norbert Burgmüller (1810 - 1836) en Julius Reubke (1834 - 1858) en Hans Rott (1858 - 1884) en Guillaume Lekeu (1870 - 1894)…

U heeft wel gelijk, maar Lucifer wil nog wel eens een foutje maken. Zo had hij Schubert aangezien voor Berlioz en Mozart voor Mahler. U ziet: zich vergissen is goddelijk!

Het meervoud van “te deum” is “heiligschennis”.

…en andere geniale opi 1:

- Schumann: pianovariaties “ABEGG”

- Franck: pianotrio's nrs. 1 - 3

- Smyth: strijkquintet in e

• BastiaanJan van Vliet

Hahaha, ach ja, ik kan t wel waarderen. Maar tot welke God spreek ik nu?

• God

Die ene uit “Credo in unum deum, Pater omnipotens, etc., etc.”

• Wolferl

God van de zachte wasmiddelen?