Lieve God,
Zojuist luisterde ik het strijkquartet in a, op.1 van Johan Svendsen. Waarom heeft u dit werk niet bekender gemaakt? Is het niet 1 van de mooiste romantische strijkquartetten ooit?
Alvast bedankt voor uw antwoord,
Een agnost.
God wat leuk dat u ook dit prikbord bezoekt.
Mocht u weer eens on-line zijn, dan heb ik ook enkele vragen voor u;
Was het nou zo nodig om Pergolesi, Mozart en Schubert zo vroeg bij u te roepen, terwijl enkele van de meest vervelende componisten rustig tachtig of zelfs nog ouder mochten worden?
Weet u het meervoud van ‘Te Deum’ ?
En; opus 1 (van Svendsen), kan dat wat zijn? Hier weet ik zelf het antwoord op;
Ja dat kan; Schuberts ‘Erlkönig’ is immers ook een opus 1.
Nou de groeten, en laat nog eens wat van u horen,
Fred
God zal u geen antwoord geven. Wellicht geeft de geest van de ratio u meer antwoord. Of wellicht het verloop van de historie van het desbetreffende strijkkwartet. Wellicht kunt u zich in gaan zetten voor de opus. U kunt desgewenst een mp3 formaat op dit forum zetten en u hoeft God's antwoord niet af te wachten.
M vr gr, BastiaanJan
…en Christian Schunke (1810 - 1834) en Norbert Burgmüller (1810 - 1836) en Julius Reubke (1834 - 1858) en Hans Rott (1858 - 1884) en Guillaume Lekeu (1870 - 1894)…
U heeft wel gelijk, maar Lucifer wil nog wel eens een foutje maken. Zo had hij Schubert aangezien voor Berlioz en Mozart voor Mahler. U ziet: zich vergissen is goddelijk!
Het meervoud van “te deum” is “heiligschennis”.
…en andere geniale opi 1:
- Schumann: pianovariaties “ABEGG”
- Franck: pianotrio's nrs. 1 - 3
- Smyth: strijkquintet in e
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?