lieve muziekliefhebbers,
ik ben liefhebber van Binchois en zou zijn muziek graag op mijn traverso spelen.
Wie weet hoe ik aan bladmuziek van Binchois kan komen?????
groetjes, Lucie
Beste Lucie,
Bedoel je soms de vroeg-renaissance componist Gilles Binchois? Hoewel je die muziek natuurlijk moet zingen, klinkt het ook goed op (sommige) blaasinstrumenten. Of een traverso daar ook toe behoort…? Het kan mij voorstellen dat de wat omfloerste klank van dit instrument deze muziek minder recht doet dan b.v. een blokfluit. Voor dit instrument zijn er wel verschillende uitgaven van chansons van o.a. Binchois te koop.
Uitg. Schott heeft diverse uitgaven met werk van deze componist (weliswaar voor blokfluit, maar wat op een blokfluit kan, kan meestal ook op een traverso; even uitkijken wanneer er sprake is van een sopraanblokfluit: deze klinkt een oktaaf hoger dan de notatie).
Ook zou je eens moeten kijken in de Hargail Classical Anthology serie van Hargail Music Press, New York.
En verder heb ik zelf tientallen drie-stemmige chansons van Binchois gehaald (gekopieerd) uit de universiteitsbibliotheek in Utrecht: een goudmijn. Daar kun je ook als niet-student terecht. Ik meen dat ze gehuisvest zijn op de Drift.
Enig geduld bewaren bij het kopieer-apparaat, want studenten gaan voor.
groet,
Eidur
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?