vivaldi

• Henke

Vorige week heb ik de opera Juditha Triumphans van Vivaldi gekocht.

Zijn er meer mensen die van het vocale werk van Vivaldi houden?

Bartoli heeft het werk wat uit de vergeethoek gehaald.

De aria's in combinatie met de recitiva zijn zo ongelooflijk prachtig en sereen.

Zijn er mensen die ook vocaal werk van Vivaldi hebben en daar wat over willen schrijven.

Zelf heb ik ook religieus werk van de Rode Vivaldi.

Vivaldi; niet alleen la quattro stagioni;

Er is meer achter de horizon.

Henke

• Math

Heb vri veel werk van Vivaldi. Heb het betreffende wer ook maar de uitvoering is niet om over naar huis te schrijven. Heb een aantal jaren geleden de Vivaldi box gekocht van Kruidvat. Zit goed spul tussen maar ook rommel. Daarnaast heb ik zijn gitaarconcerten, uiteraard La Cetra, zijn fluitconcerten. Met name deze concerten zijn grandioos en van een grote virtuositeit. Vivaldi schreef met name virtuose werken. Ben met je eens dat Bartoli zijn vocale werk uit de vergetelhoek heeft gehaald. Heb zowel de cd viva Vivaldi maar ook de DVD die totaal verschillend zijn. Het mens kan ongelooflijk goed zingen en haar vocalen zijn op dit moment ongeevenaard. Op DVD gaat een wereld voor je open als je ze nooit eerder hebt gezien. Zij heeft een mimiek zoals je ze zelden tegenkomt. Ik heb meerdere DVD's van haar. Ook een concert samen met bryn Terfell heb ik n huis. Een paar apart!