Wat vinden jullie dat de aller laatste klassieke zender uit de ether is gezet voor een multi culturele jongeren radio…..
Moet toch niet gekker worden.
Ik lees net dat er FUNXL voor in de plaats komt, een zender voor jonge allochtonen.
Volgens mij kunnen die jonge allochtone hun lol ook wel op met de bestaande muziekzenders zoals 538, 3FM enz. Die muziek (nouja.. muziek..) op deze zenders is toch ook multicultureel?? Ik bedoel, je wordt toch doodgegooid met R&B en Rap en meer van deze inspiratieloze bagger. En wat te denken van de TV zenders TMF en MTV!! Geen gebrek aan allochtone muziek zou ik zeggen.
En nu moet ik de enige klassieke zender missen door dit soort onzin. Schande!!
Helemaal gelijk Marcel, je hebt 3fm 538 yorin fm slamfm id&t radio en nog vele meerdere kleinere zenders. Ik vind hett ronduit verschrikkelijk dat dit soort bagger meer zenders krijgen. Let op ik ga gelijk krijgen, wij (de echte nederlanders) moeten ons straks gaan aanpassen in elk opzicht.
Joop, ja maar die is enkel via de stream te beluisteren, die zender is ook paar jaar geleden dacht ik de ether uit ge mieterd.
Raar is ook, verbeter me als ik ongelijk heb, dat bijna al die jongerenzenders dezelfde muziek draaien. En dan bedoel ik dus niet dezelfde “soort”, maar regelmatig dezelfde nummers (namelijk alles wat gloednieuw is en in de top-40 staat, en al het vroegere spul dat altijd populair is gebleven). Je zou toch denken dat 1 zender daar ruim voldoende voor is?!
Klopt.. vooral radio 538 is verschrikkelijk (letterlijk) goed in het constant herhalen van dezelfde (meestal) irritante nummers. Ook de kwaliteit van de hedendaagse muziek is echt dramatisch. Er zijn nog maar een paar muzikanten die nog daadwerkelijk echt muziek kunnen maken, door bijv. een instrument te beheersen of goed te kunnen zingen. De meeste rotzooi mag -vind ik- de term muziek niet eens dragen. Voor de duidelijkheid, ik heb het hier over pop muziek!
Volgens de Dikke van Dale is de definitie van muziek…
Geluid, voortgebracht door de menselijke stem of door instrumenten omwille van de schoonheid van dat geluid of als expressie van gevoelens.
En rap of hiphop om maar wat te noemen, versta ik niet onder zingen.. meer als mompelen of gewoon praten. Zingen is ook een kunst!
En computers versta ik niet onder instrumenten.
En waar ik helemaal buikkramp van krijg is, dat de grote pop klassiekers, door dit soort ongeinspireerde figuren in een nieuw jasje gestoken wordt. Vreselijk.
Blijf daar gewoon van af !! Er moet een soort monumentenzorg voor muziek komen, om te voorkomen dat de echte muziek verkracht wordt door dit soort lui. Mits het echt goed gebeurt, en dat hoor ik zelden.
Is ook bagger.Stukjes klassiek worden er vaak gespeeld. Als iets langer dan 6 of 7 minuten duurt wordt het weggedraaid want er moet zonodig reklame gedraaid worden.
Op zich luister ik niet veel naar Radio 4 omdat ik normaliter door de dag werkzaam ben en in de avonduren wordt vaak jazz gedraaid waar ik nu niet bepaald voor zal thuisblijven. Ik heb zelf een grote cd collectie waarbij ik muziek kan kiezen die met mijn stemming van dat moment in balans is.
Met de argumenten van de overige prikkers ben ik het wel eens. Er zijn uiteraard veel liefhebbers die naar 4 luisteren die dan letterlijk in de kou komen te staan.
Dit idiote plan is toch nog niet definitief, mag ik hopen? Niet dat ik hierdoor zelf zwaar gedupeerd zou gaan worden (luister bijna alleen via de kabel naar radio 4), maar ik vind de gedachte achter dit plan volkomen dwaas en verkeerd. De diverse fora (o.a. van radio 4, avro klassiek) staan al vol met protesten, maar mocht dat niet helpen; waar kunnen we ons melden met onze honkbalknuppels?
Het is al definitief, als ze zelfs al de doelgroep hebben uitgekozen naar wie de nieuwe zender mag gaan. Trouwens, wie zegt dat over 10 jaar die bagger wat ze nu draaien nog populair is…1 ding weten wij, klassieke muziek blijft populair, het is al honderden jaren oud. Mischien heb je over 10 jaar wel geen radio meer.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?