Stukjes schedel van Ludwig van Beethoven gevonden

• Peter

In Californië zijn twee stukjes schedel van de componist Ludwig van Beethoven (1770-1827) gevonden.

Universiteit

Het Ira Brilliant Centrum voor Beethovenstudies van de San Jose-universiteit maakte dat bekend. Genetische proeven hebben aangetoond dat de stukjes bot van het centrum beslist van de schedel van de componist afkomstig zijn.

Arts

Het centrum kreeg ze in handen van Noord-Californische nakomelingen van een arts in Wenen, Romeo Seligmann. Die was in 1863 betrokken bij het opgraven en onderzoeken van de stoffelijke resten van Beethoven. Hoe of waarom Seligmann de stukjes bot in bezit kreeg, blijft onduidelijk.

• Wolferl

Best wel bizar, ik denk dat het hier niet bij blijft. Er zullen altijd onthullingen blijven komen.

Melvin

• Wolferl

Wat ik me afvraag, wat nou het doel is van de studies. Gaan ze onderzoeken waaraan hij exact is gestorven?

Maar dan nog is het vreemd, want ze weten toch precies waar hij ligt begraven, dus kunnen ze zijn botten nog opgraven. Of is het een waarde studie, want ja stukjes bot van zijn schedel heeft toch wel wat waarde meen ik zo.

Ik discusseer hier wel graag over.

Groetjes

Melvin