Op zoek naar spreker die commerciële mozart-uiting gruwel vindt, dat op camera

• Edwin.van.mossel

Allereerst excuus voor onbedoelde reactie betreffende oproep overnemen kaarten: ik heb een vergissing gemaakt in mijn post.

Bij deze de oproep:

Geachte Heer / Mevrouw,

Het televisieprogramma NSE is op korte termijn(morgen interviewen), op zoek naar een rechtgeaarde Mozartliefhebber die de commerie/uitbuiting van Mozart die al heeft plaatsgevonden, en nog steeds plaatsvindt, een regelrechte verschrikking vindt. De heer of dame zou het natuurlijk ook geen enkel probleem vinden om dit op camera onder woorden te brengen. Misschien weet u een gegadigde die ons morgen te woord wil staan?

In afwachting van uw antwoord,

Edwin van Mossel

Verslaggever NSE

035 677 1277

• fred

Even een vraagje; NSE, heeft dat niet iets van doen met Talpa, of zit ik er nu helemaal naast?

En die willen een item maken over de verschrikkingen van de commercie….. ja nee, natuurlijk….. Ik zou zeggen; bied een leuk bedrag, dan is er vast wel iemand voor te porren.

• henke

kijken niet meer dan 99.000 kijkers naar.

Daar doe ik het niet voor.

H

• Rolf

Ohja, was dat dat item over die man die dan een aantal popliedjes waar Mozart in verwerkt was te horen kreeg en daar dan iets over zei? Beetje amateuristisch uitgewerkt. Een dergelijk onderwerp verdient veel meer aandacht. Maar dat zal wel te hoog niveau zijn voor Talpa……..

• henke

Ik heb het niet gezien

maar was het echt zo??

en wat voor popliedjes?

Amadeus amadeus?

H

• Rolf

Onder andere. Je kan de show bekijken op http://www.talpa.tv/web/show/id=54585/aflid=3406/progid=18 maar dan moet je je wel eerst aanmelden…………..

Ik kende ze verder niet allemaal, maar wat ik nu juist miste (en waarschijnlijk wel meer kijkers aan zou hebben gesproken) is “The Anthem Sensation 2003”, welke is gebaseerd op het Lacrimosa uit Mozart's Requiem. Als je het hebt over Mozart's muziek ge(mis)bruikt in de popmuziek, dan is dát nu juist een bekend en recent voorbeeld.

Een gemiste kans voor Talpa dus.

Eerlijkheidshalve moet ik er wel bijzeggen dat ik niet de gehele aflevering heb gezien, maar volgens mij wel het hele Mozart-item.

• kees weggelaar

Commercieel denken bij Mozart? Elke vorm en uiting vam commercieel denken, bij welke componist dan ook is een gruwel;reden waarom de TV meer uit, dan aan bij mij staat. Het resultaat is alleen maar een geldverslindende perversie op elk levensgebied.De werkelijke goede(muzikale) programa's graag uitgezonderd.Martin schreef:

>

> Onder andere. Je kan de show bekijken op

> http://www.talpa.tv/web/show/id=54585/aflid=3406/progid=18

> maar dan moet je je wel eerst aanmelden…………..

> Ik kende ze verder niet allemaal, maar wat ik nu juist miste

> (en waarschijnlijk wel meer kijkers aan zou hebben gesproken)

> is “The Anthem Sensation 2003”, welke is gebaseerd op het

> Lacrimosa uit Mozart's Requiem. Als je het hebt over Mozart's

> muziek ge(mis)bruikt in de popmuziek, dan is dát nu juist een

> bekend en recent voorbeeld.

> Een gemiste kans voor Talpa dus.

>

> Eerlijkheidshalve moet ik er wel bijzeggen dat ik niet de

> gehele aflevering heb gezien, maar volgens mij wel het hele

> Mozart-item.