… dan ontstaat er muziek. Misschien omdat gevoel muziek is, of gevoel muziek, of qua trilling dichtbij elkaar zitten, in ieder geval voel ik muziek.

Kunnen we mensen zien als een soort levende harpen, en als er dan een ‘levensstroom’ doorheen gaat dat de snaren mooie accoorden voortbrengen? Ik weet niets van dit mysterie, ik blijf er wel van genieten en het is erg mooi dat het zo werkt.

In 1994 ben ik begonnen de muziek te noteren op muziekpapier, midi-file en later ook op een mooie CD. Ik componeer en arrangeer klassieke muziek, filmmuziek, minimal music, jazz, blues en heb ook diverse (vocale) close harmony stukken gemaakt.

Ik besloot nog dichter bij de bron van de muziek te willen komen, dus in 2002 ben ik begonnen om die muziek op piano ‘realtime’ te gaan spelen, zodat ik de muziek steeds meer kan delen met mensen om me heen, als die ontstaat. Op die piano ontstaat leuke muziek, meestal ergens tussen jazz en klassiek, en ik noteer ook regelmatig de mooie dingen.

Wat mij nu leuk lijkt is om samen met een tekstschrijver en/of regisseur aan een theaterstuk, cabaret of musical te werken, om producties van muziek te gaan voorzien, die qua gevoel heel goed past bij die producties. Hierbij stel ik me voor dat zo'n productie nog aan het ontstaan is en dat de tekstschrijver en/of regisseur heel sterk op gevoel bezig is om de productie vorm te geven.

Ik ben tenor, ik speel drums en piano. Als je het leuk vind om samen te gaan werken aan een mooie productie, dan hoor ik het graag.

Kris van der Meij

Vleuten