Compositie studeren op latere leeftijd

• Ambrosia

Hallo,

na een a-muzikale jeugd ben ik een paar jaar geleden alsnog cello gaan spelen. Ik ben dus nog een beginner op muzikaal gebied en moet nog een heleboel leren.

Nu loop ik al een tijdje met het gevoel rond dat ik ooit, later als ik iets wijzer en beter muzikaal onderlegd ben, zelf wil gaan componeren.

Ondertussen ben ik nu bijna 30 en gaat dat dus nog even duren.

Mijn vraag is, is het nog mogelijk om op latere leeftijd toegelaten te worden op een conservatorium om daar compositie te studeren?

Zijn er hier mensen die op latere leeftijd nog naar het conservatorium gegaan zijn?

Hoe is dat gegaan?

Groeten,

Ambrosia

• Lowell Dijkstra

Beste Ambrosia,

Bij toeval kreeg ik jouw bericht/ vraag onder ogen.

Misschien is het wat voor je om aan mijn cursus componeren deel te nemen die ik eind augustus in Mirmande (Fr) geef. Mijn website waar alle bijzonderheden op staan is: www.lowelldijkstra.com

Wie weet, tot ziens

Lowell DijkstraAmbrosia schreef:

>

> Hallo,

>

> na een a-muzikale jeugd ben ik een paar jaar geleden alsnog

> cello gaan spelen. Ik ben dus nog een beginner op muzikaal

> gebied en moet nog een heleboel leren.

> Nu loop ik al een tijdje met het gevoel rond dat ik ooit,

> later als ik iets wijzer en beter muzikaal onderlegd ben,

> zelf wil gaan componeren.

> Ondertussen ben ik nu bijna 30 en gaat dat dus nog even duren.

> Mijn vraag is, is het nog mogelijk om op latere leeftijd

> toegelaten te worden op een conservatorium om daar compositie

> te studeren?

> Zijn er hier mensen die op latere leeftijd nog naar het

> conservatorium gegaan zijn?

> Hoe is dat gegaan?

>

> Groeten,

> Ambrosia

• otto