Workshop Turkse muziek

• Hilbrand Adema

Workshop Turkse traditionele en eigentijdse muziek olv Selim Dogru

In deze workshop staat de Turkse traditionele muziek centraal. Gevorderde zangers en spelers uit alle muzikale culturen kunnen meedoen. Je maakt uitgebreid kennis met de kenmerken van de Ottomaanse muziek en leert deze toepassen in het zingen en spelen. Docent Selim Dogru is ook componist die de meest uiteenlopende stijlen beheerst. Met de deelnemers gaat hij met een nieuwe compositie aan de slag, die gebaseerd is op traditionele Turkse muziek. Tijdens de slotpresentatie op zaterdag 6 juni zal deze nieuwe compositie ook worden uitgevoerd. Deze workshop heeft een intensief karakter en kent daarom meerdere studiedagen voorafgaand aan het festival.

Voorbereidingsdagen: 28 maart 2009 van 14.00 tot uiterlijk 17.30 uur

en op 18 april en 16 mei 2009 van 10.00 tot uiterlijk 14.30 uur

Plaats: Amsterdam

Datum in festival: zaterdag 6 juni 2009

Plaats: Hoorn

Aanmelding: tot 15 maart 2009 op www.oudemuziek.nl

Tijd: 9.30-17.00 uur, met een verzorgde lunch

Kosten: € 60,00 inclusief bladmuziek en lunch

Materiaal ter voorbereiding wordt u in pdf toegezonden, vergezeld van een instructie.

• Elke

Geachte meneer/mevrouw,

Ik ben Thys Elke, studente aan de KHLim te Diepenbeek.

Hier volg ik de opleiding regentaat voeding-verzorging en project algemene vakken.

Als eindwerk heb ik ervoor gekozen om een projectdag te organiseren rond omgaan met andere culturen namelijk de Turkske, Marrokaanse en Indische cultuur.

Ik heb voor dit thema gekozen omdat jongeren tegenwoordig meer en meer in contact komen met mensen die een andere cultuur/achtergrond hebben.

Op deze manier leren ze deze culturen kennen en wordt de kloof tussen de verschillende culturen verkleind wat een voordeel kan bieden voor beide partijen.

Om dit eindwerk te realiseren ben ik op zoek naar mensen die me hierbij kunnen helpen.

Ik zoek namelijk nog iemand om de workshop rond muziek/dans te begeleiden.

Uw omschrijving hierboven spreekt me zeker aan.

Indien u denkt me te kunnen helpen, zou ik graag verder contact met u nemen.

Alvast heel erg bedankt

MVG