Even een aanvulling voor Alexander

• Wolferl

O ja Bas,

Ik zat al te denken wat je bedoelde maar het gaat om het volgende.

De kleding en de opzet van die uitvoering is van onze tijd, papagena(vrouwtje van papageno) die een zonnebril en een gekleurd jurkje aan heeft van deze tijd…Papageno die een outfitje aan heeft ook vanuit deze tijd…dat bedoel ik met eigentijds…dat sloeg op de uitvoering die ik heb ;)

Melvin Kef

• Bas

Dank u. Kent u meer eigentijdse uitvoeringen van die zauberflote?

Ik stelde de vraag aan u omdat ik het idee had dat u eigentijdse MUZIEK had gehoord. Bijvoorbeeld een geherinstrumenteerde, in een modern jasje gestoken opera.

Bedankt, Bas

• Wolferl

Nee ik ken alleen deze, ik wilde graag Die Zauberflote op DVD hebben ( want ik spaar namelijk alle bekende opera's op dvd) maarja niet wetend dat deze uitvoering van Deze “Die Zauberflote” zo in een eigentijds jasje was getoken alhoewel de rest van de cast wel in orginele kledij optreed(1791).

Ik was zeer verbaasd daarover, maar ik vindt het een prima uitvoering alhoewel de onertiteling Frans duits en Engels is vindt ik het een hele leuke en zeer mooie uitvoering..

Ben nu opzoek naar Le Nozze Die Figaro(wie weet welke uitvoering de beste is…)

Met Vriendelijke Groeten

Melvin Kef