Hans Rott(Roth)

• Wolferl

Ik zoek bij deze een website waar je cd(s) kan bestellen van Hans Rott,

helaas is er niet veel bekend van hem maar Symfonie in E is erg mooi daarom zoek ik het….kan iemand mij helpen..

Ben u voor eeuwig dankbaar.

Met Vriendelijke Groet

Melvin Kef

• Rolf

Hoi Melvin,

Ik heb twee uitvoeringen van deze mooie, maar onbekende Symfonie. Op de site:

http://www.hans-rott.de/indexe.htm is veel informatie te vinden over Hans Rott. Ook over de enkele CD-opnames die van de Symfonie zijn gemaakt (zie de link “CDs” links op de pagina).

De Avro-opname heb ik telefonisch besteld bij de Avro, dit is een Live-opname.

De Radio Symphonieorchester Wien is te bestellen via www.amazon.de

Succes ermee,

Martin

• Rolf

PS: de Avro-opname is die van het Radio Filharmonisch Orkest.

• Rolf

Hoi Melvin,

Ik was benieuwd of je nog wat aan de pagina die ik noemde hebt gehad.

Na de uitleg met betrekking tot je antwoord een paar weken terug wilde ik toch nog gewoon op dit prikbord met je kunnen communiceren, en nu ben ik toch benieuwd of je wat aan mijn reactie hebt gehad.

De symfonie is zeker de moeite waard, ik heb laatst nog een derde uitvoering besteld, maar dat was eigenlijk meer vanwege de Prelude “Julius Caesar” en de Orkestprelude. Uiteraard stond ook de symfonie weer op de CD………..

Groeten,

Martin

• Bastiaan Jan

Schitterende muziek.

• Wolferl

Ik heb de Cd van een meneer uit Frankrijk binnengehad (mocht die meneer mee kijken, ik zal 10 januarie het geld direct over maken) maar Die cd is werkelijk grandioos, ik heb nog nooit zulke heerlijke klanken gehoord. De Symphony 1st van Rott duurt ruim 55 minuten maar het zijn echt werkelijk 55 minuten genieten geblazen. Onbegrijpelijk (ik kreeg van de meneer namelijk een heel profiel en kleine biografie bij) dat Johannes Brahms Hans Rott heeft afgewezen met dit meesterwerk, dat hij Rott aanraadde om direct met muziek te stoppen. Ik mocht die Brahms al niet zo erg en zijn muziek gaat nog een volgende fase in voor mij, maar Brahms heeft Hans Rott onterecht en onjuist hard afgewezen.

Met Vriendelijke Groet

Melvin Kef

Ps: ik raad iedereen aan om deze cd te luisteren…je weet niet wat je hoort, dankzij Hans Rott heb ik meer respect voor de ‘'middel’' componisten en zal ik hun muziek ook gaan beluisteren. Iemand suggesties(ben nu toch al lekker op dreef).

• Rolf

Melvin,

Welke uitvoering/opname heb jij?

• Wolferl

Een opname van Zondagsconcert, Avro (ofzo iets).

Wil je wel een kopie van de cd verzenden..

Met Vriendelijke Groeten

Melvin Kef

• Rolf

Dank je, die opname heb ik zelf ook al. Inderdaad een mooie uitvoering.

• Rolf

Melvin,

misschien vind je deze link over “onbekende” componisten ook wel interessant:

http://cpa.feynsinn.de/eng/