mozart op tv

• henke

Beste medeprikborders

Vanavond op bbc2 the genius Mozart. Alweer deel 2. Gisteravond was deel 1. Woensdag deel 3.

Groet Henke

Beschrijving

De BBC voelde de drang om Mozart eens geheel anders neer te zetten dan in de film waarvan de meeste mensen hun beeld van de componist overhielden: Amadeus. Hij was volgens scenarist/regisseur Kent geen giechelende dwaas, maar een genie met verantwoordelijkheidsgevoel, kennis van veel Europese talen en lidmaatschap van de Vrijmetselaars. De bekende en bevlogen dirigent Hazlewood presenteert de drie delen, met smaak vertellend over de emoties en capaciteiten van Mozart. Deel 1 begint met Mozarts vader Leopold, inmiddels vervreemd van zijn zoon, maar ‘de enige die Wolfgangs geheimen kent’. Driedelige mini-serie, wordt uitgezonden op maandag, dinsdag en woensdag.

• George

Hoe laat precises ik heb nieks kunnen vinden op BBC 2 !!

• Marcel

Bedankt voor de tip Henke..

Er staat inderdaad niks over in de tv gids, maar het begint erg laat, pas om 0.20 uur nederlandse tijd. Opnemen dus!

Het staat vermeld onder nachtprogramma ofzo in de tv gids.

• david

Dank Henke

Ik heb het gezien

schitterende film,

veel respect voor Mozart,

geloofwaardig

moet iedereen gezien hebben

zelfs Mozarthaters (als die al bestaan)

David

• Wolferl

Ja ik heb daar laast een heel stuk over gelezen op de website van BBC2 en ik was onder de indruk van wat ze presenteerde, en juist na het missen van de eerste 3 afleveringen moet ik er nogmaals achterkomen. Ik heb wel vernomen dat BBC het op DVD wil uitbrengen, ik zal daar nogmaals de url van plaatsen hier. Maarja vanavond evengoed kijken….2006 wordt trouwens HET jaar van Mozart. Ik weet niet wie er allemaal heengaan, maar 27 Januarie 2006 is in Salzburg het Viva Mozart 2006 festival ik ga er naar toe met Elisa. Wij zullen als niemand heen gaat zeker een uitgebreid verslag doen…

Met Vriendelijke Groeten

Melvin Kef

• Wolferl

Heb het gister gezien, ik vondt het onwijs leuk opgezet. Ook hoe de personages vertelde wat hun meningen waren over een bepaalde situatie en dat midenin in een soort intervieuw, nee dat heeft de BBCtwo erg leuk gedaan. Maar die acteurs……o mijn god, die lijken in de verste verte niet op hun personages, zou wel eens willen weten waarop ze die mensen hebben geselecteerd. Ik denk niet op hun vergelijkbare uiterlijk. Maar al bij al was het wel boeiend.

Met Vriendelijke Groeten

Melvin Kef

• Marcel

Ik had twee delen opgenomen, deel 2 & 3. Het was inderdaad leuk bedacht met die personages, maar inderdaad waren de vergelijkingen ver te zoeken. Zo was Mozart bijvoorbeeld veel te serieus (en niet vulgair genoeg ha ha..), in de film Amadeus kon ik mij meer vinden in de persoon Mozart (ondanks dat malle lachje).

Wat mij wel een beetje tegen viel in het laatste deel was dat er weinig aandacht werd besteed aan het requiem en zijn dood. Erg jammer.

Ik heb trouwens nog weer een hele nieuwe theorie gevonden over Mozarts dood, (in het Engels). De vermoedelijke dader is dit keer Constanze!!!

In deze theorie staan heel veel nieuwe feiten die Constanze aardig verdacht maken.

- Waarom keerde de begrafenisstoet halverwege ineens.

- Waarom was er niemand aanwezig op zijn begravenis.

- Waarom kreeg Mozart een armen graf terwijl Constanze op dat moment

geld genoeg had voor een fatsoenlijke begrafenis.

- Waarom had Mozart geen grafsteen.

- Waarom duurde het een decennia eer Constanze, Mozarts graf bezocht (dit ook

nog niet eens vrijwillig)

Het begint er op te lijken dat Mozart moest verdwijnen (voorgoed).

Als iemand belang bij deze theorie heeft, wil ik hem wel mailen.

Groeten Marcel

• Wolferl

Heey Marcel, ik ben zeer geintresseerd in jou nieuwe "'bewijsstukken'' voeg mij even toe op msn. Mijn adres is,

melvin_kef@hotmail.com

Heb je geen msn dan zou ik het ook goed vinden als je het emailt.

Ik heb namelijk ook zo mijn bedenkingen bij Constanza.

Want zij beweerde dat het noodweer was tijden de begrafenisstoet van Mozart, terwijl wetenschappers hebben aangetoond dat op de de dag van Mozart's begrafenisstoet enkel wat lage mist hing. Daar kun je ook je vraag tekens bij zetten, en waarom gooide Constanza Mozart's “Deathmask” stuk op de grond..

Met Vriendelijke Groeten

Melvin Kef

• Marcel

Hee Wolferl,

Nog een punt waaraan ik niet had gedacht, het dodenmasker!!

Dat deze stuk is gevallen kan haast geen toeval meer zijn,

alles lijkt er op te wijzen dat Constanze iets had te verbergen.

(een moord misschien?)

Ben benieuwd wat jij van de nieuwe theorie vindt.

Groeten Marcel

• Wolferl

Beste Marcel, het is een pracht stuk wat je me gestuurd heb, en naagezien ik een verhaal-ofiel ben lees ik echt alles goed door, en omdat het in het enegls is helemaal natuurlijk. Ik zal zo snel mogelijk mijn bevindingen hierop toelichten.

Wat dit weer een intressante discussie rondom Wolfie kan worden natuurlijk.

Met Vriendelijke Groeten

Melvin “Wolferl” Kef