3 hoeraatjes voor Hyperion Records!

• Fred

Nou en of een wereldburger…..Ben nu wel benieuwd naar wat je eerste taal is; Libanees, Armeens (gebruikt dat niet een heel bijzonder letterschrift?). En of je inmiddels gewend bent aan de Belgische humor, waarvan we hier op het prikbord de meest merkwaardige voorbeelden tegenkomen …..:)

• Bronsky

Belgische humor dan maar zonder hoofdletters.

• joop bluemink

Zo, na een paar drukke weken ben ik er weer even.

Ik heb een opname van Naxos van het cello concert van Finzi en mag het graag horen. Nog beter vind ik zijn klarinet concert. Insiders kennen vast ook zijn

'Dies Natalis' … op Hyperion!

gr

Joop

• Jesse

Ik heb nog niemand gehoord over de onderstaande componist / cellist, of ik moet het gemist hebben.

Klengel, Julius (1859-1933)

Cellokonzerte Nr. 1 & 4

+Konzert für 2 Celli op. 45

Jankovic, Richter, Radio-Philharmonie

Hannover des NDR, Engeset

CPO

EUR 7,99 bij JPC

Dit zijn ook mooi concerten, alleen voor mij iets te romantisch, misschien iets voor ander topic members.

Jesse

• Z

Jesse, je hebt het inderdaad gemist. Dit heb ik geplaatst op 5 augustus:

- Julius Klengel 1 - 4; toevallig ook een paar weken geleden gekocht, op CPO: concerten nrs. 1 & 4. Ik neem aan (hoop…) dat nrs. 2 & 3 nog worden uitgebracht binnenkort, want deze concerten, die schijnbaar veel late celloconcerten als voorbeeld hebben gediend, zijn erg mooi - het vierde wil ik zelfs meesterlijk noemen (enigszins vergelijkbaar met Davïdov).