Van welke composities wordt jij vrolijk?

• franc

Klopt Jesse, had die Berger even niet staan, maar zag wel Petterson staan.

Petersen-Berger wordt met één t geschreven, daarmee de verwarring geeft niet.

Ken beiden, heb van Peterson-Berger één symf. redelijk vind ik het.

Ga al zijn symf. bestellen, is nu pas uitgebracht in een cd-box en dat kost bij CPO amper geld.

Kent U toevallig de Portugese componist Braga Santos, is ook de moeite waard, Parco Polo, is niet meer alles verkrijgbaar.

• Jesse1980

Braga Santos ken ik ook. Heeft wel leuke muziek gemaakt. Zijn vroege werken doen wel een beetje aan Vaughan Williams denken.

De Box van Peterson Berger heb ik. Moet je zeker bestellen.

Jesse

• Joop Bluemink

Nou, dat is ook toeval.

Jammer dat je de CD in de verhuizing bent kwijtgeraakt. Nee, ik hoef er nix voor te hebben. Het genoegen was geheel aan mijn kant. De opname was van het RFO o.l.v. Jac van Steen (live-opname 20-4-'97 in het Concertgebouw te A'dam).

Ja, het leven zit vol toevalligheden; ik noem het vaak ‘incredible coincidence’, naar de gelijknamige titel van het boek van Alan Vaughan.

mvg

Joop

• Joop Bluemink

Erg leuk hoor, al die aanbevelingen.

Ik heb er weer een paar, t.w. Don Quichotte suite van Telemann, de 4e van Bruckner (3e deel, net of je op jacht bent); ook de 3e van Schumann vind ik opgewekt en vrolijk.

En de overtures van Rossini op zijn tijd, zomede La Boutique Fantasque (Rossini, arr. Respighi) zijn ook vrolijke werken.

mvg

Joop

• Wolferl

Piet hein Rapsody, van Peter van Anrooy. Erg vrolijke muziek, met name de ‘'Zilervloot’'.

Groet

Melvin

• henke

Bepaalde thema's uit symfonien, concerten of strijkkwartetten kunnen mij vrolijk maken.

Bv het 3e gedeelte uit Beethovens vioolconcert en het allegro non troppo uit Brahms symfonie no 2.

Prachtig prachtig.

• Joop Bluemink

Het jaar is nog niet om; hier nog wat voorbeelden:

Veel plezier beleef ik ook met orkestmuziek van F. Poulenc, de verrassende wendingen in de symphonieen van Pappa Haydn, muziek met een spaanse inslag van o.a. M. de Falla, de 4e symphonie van Mendelssohn, orkest-suites van Rameau, slavonische dansen van Dvorak, orkest-muziek van Leroy Anderson, maar ook miniaturen zoals Espãna van Chabrier.

Zo, op naar het nieuwe jaar. Bedankt voor alle inbreng.

mvg

Joop

• Jesse1980

Tot zover alvast allemaal bedankt voor jullie leuke reactie's en een fijne jaarwisseling toegewens ook van mijn kant.

• Rolf

Zoveel muziek waar ik vrolijk van wordt, maar ik wil in het bijzonder toch even “Nulla in mundo pax sincera” van Vivaldi noemen.

• Johannes

Ik word altijd vrolijk als ik Mozart's Ouverture tot “Le nozze di Figaro”. Ook Prokofiev's eerste symfonie bezorgt mij altijd veel vrolijkheid. Lutoslawski's Paganini Variaties voor piano en orkest en Richard Strauss' Till Eulenspiegel Lustige Streiche mogen er ook zijn.