componist zoekt collega(e) en werk

  • zelf45

    Als je zo graag kwalitatief wilt componeren, en overtuigd bent van je pianotalent op hoog niveau,(laten we dat eerst van harte aannemen) grijp dan moed, en ga eens naar een conservatorium toe. Voer een informatief gesprek, laat je uittesten,o.i.d., toon je werk aan een compositiedocent. Ook opleidingen lichte muziek worden rijkelijk aan de conservatoria gegeven. Stel: je haalt een prijs voor compositie, en/of een bachelor piano, dan sta je toch voldoende geschoold in het muzikale beroep. Wellicht kan je, naast je psychologiestudie situaties bespreken, dat je deze vakken in deeltijd zoudt kunnen volgen.Goed om die studie eerst af tew maken! Je moet wel stappen tot eerste gesprekken (durven) nemen. Wellicht, dat er onder je bewonderaars mensen zijn, die daar inderdaad kijk op hebben, maar een beoordeling van professionelen geeft doorgaans toch de doorslag.Wellicht kunnen ze je ook aan een goede prive-docent helpen;je wet maar nooit.En zelfs ZIJ kunnen zich soms vergissen.Da's helaas menselijk.

    Sterkte er mee.(P.S. de code “zelf 45”staat voor: Kees Weggelaar)

  • harro

    Daniel

    Eerst een belangrijke vraag: componeer je of schrijf je liedjes?

    Als het antwoord componeren is, dan moet je je echt verdiepen in de harmonie, -geluidsleer en alle andere aspecten van het componeren.

    Stuur anders een keer wat op, dan kijk ik er een keer naar.

    Harro

  • harro

    Dirk

    Ik componeer, vaak schrijf ik ook teksten.

    Ik zou het erg intressant vinden om te kijken hoe het gaat?

    Stuur anders eens wat op, dan schrijf ik er wat op en kijken we wat we vinden en of het wat wordt.

    Harro