Componist Komzac (a met staart aan de onderzijde)

• B@rt

Niet iedereen is even handig op de computer, dat mag u nooit vergeten.

Wellicht heeft Bartje weinig ervaring met de conputer. Dat kan toch?

U hoeft niet gelijk te gaan katten naar hem.

Of K een prutcomponist is zet ik ook mijn vraagtekens bij. Op het conservatorium besteden ze toch aardig wat tijd aan hem.

Maar ach ieder zijn voorkeur…….

Zo poep ik op Mozart. Vreselijke muziek en zwaar overtrokken.

Daarnaast weet u niet waarvoor Bartje de informatie nodig heeft.

Misschien wel omn een artikel te schrijven over flutcomponisten.

Overigens bedoel ik het niet kwaad, ik klink alleen maar zo. :D

B@rt

• Wolferl

Je raakt daar wel een gevaarlijke en gevoelige snaar B@rt, Mozart is algemeen gewaardeerdt…dus hou die prietpraat aub voor je…

• Rolf

Krijgen we die discussie weer? Ook ik vind Mozart niet heel bijzonder.

Bij de term “algemeen gewaardeerd” heb ik altijd het gevoel dat men Mozart alleen maar goed vind omdat anderen dat ook vinden. Iedereen heeft zijn eigen mening en voorkeur, en mag die op dit openbare forum gewoon kenbaar maken. Wellicht was een andere woordkeus van B@rt beter geweest, maar men hoeft Mozart niet goed te vinden omdat hij “algemeen gewaardeerd” wordt. Dát is pas prietpraat.

• Z

Meneer poept op Mozart! Dat is toch wel genoeg voor levenslange verbanning, zou ik zo zeggen… :D

Overigens vind ik het altijd - dit ligt natuurlijk volledig aan mij - moeilijk te geloven wanneer mensen zeggen dat ze Mozart's muziek niet mooi vinden (of mensen die bijvoorbeeld Boulez' muziek wél mooi vinden). Er zitten wat mij betreft even eenvoudige als geniale melodieën in van een niveau dat de meeste andere componisten nooit bereikt hebben. Desalniettemin zou Wolfgang toch nooit in mijn top-3 favoriete componisten komen, omdat zijn muziek simpelweg mijn stijl niet helemaal is.

• fred

U poept op Mozart, en toont u zelf hiermee meer zielsverwant met de componist dan u misschien zelf vermoedt……:D

• B@rt

Sorry maar ik hou toch echt niet van Mozart. Dat mag toch? Meningen verschillen.

Veel te voorspelbaar en saai voor mij.

Ik speel piano op zeer hoog niveau, voornamelijk klassiek.

mijn voorkeur gaat uit naar Paganini, Scarlatti Scriabin en nog veel meer.

Mozart komt niet in het lijstje voor.

Triest om te merken dat je op dit prikbord geen eigen mening mag hebben

Als ik zeg dat ik ook niet kan genieten van BZN heb ik zeker iedereen tegen m

• Marcel

Ik poep op Mozart…..

Ik lees dit met enige verbazing!!

Als jij B@rt op zo'n ‘' hoog’' niveau piano speelt, mag je datzelfde hoge niveau

ook gerust meenemen in je taalgebruik. Want volgens mij zijn er genoeg normale manieren om dit te verwoorden.

Hij mag dan niet jou favoriet zijn, een beetje respect is toch wel op zijn plaats dacht ik

En Mozart's werken voorspelbaar en saai noemen getuigen ook niet echt van een hoog niveau.

• B@rt

U moet eens met een knipoog leren lezen…….

Als u weet van ik ik les heb gehad dan weet u waarom…..

Nee, ik ben geen liefhebber en dat hoeft ook niet. Niet op alle conservatoria besteden ze veel tijd aan hem en dat heeft een goede reden.

• Wolferl

Paganini vindt ik de allergrootste vioolvirtuoos, over dat zijn wij het roerend eens.

Maar om nou poep en Mozart in een 4 woordwardige zin te gebruiken vindt ik schandelijk. Je mag dan wel niet van zijn muziek houden(wat ik persoonlijk niet kan bevatten) maar een beetje respect mag ook wel. De topic heet Komzac, nou ik heb nog nooit van de man gehoord, hij zal heus wel mooie muziek gemaakt hebben, maar ik ken hem niet en ik wil hem ook niet kennen. Maar om hem nou te vergelijken met een berg olifanten stront…Nee…bij mij is er voor ieders wat respect.

Ik zal u 1 voorbeeld geven indien u mij niet gelooft, zegt de naam Hans Roth(Rott) u iets? nou mij zegde dat tot een half jaar geleden in ieder geval niets. Maar hee Halleluja, ik zag kwam en overwon, kortom ik ging Roth waarderen.

Nicolo Paganini, een Italiaanse nomade, al zwervend met een viool door Europa, een centenneuker….Geniaal dat ie was met zijn vioolspel. Paganini horen spelen was tranen tuiten.

Met Vriendelijke Groet

Wolfgangerl

• B@rt

U moet er niet zo zwaar aan tillen. Ik bedoel het niet om u te kwetsen hoor….

Ik heb 16 jaar les mogen hebben van een paar van de grootste leraren waaronder Alwin Bär. Deze is zeker niet de kleinste. Om van hem les te kunnen krijgen moet je al een aardig niveau hebben.

Ik heb bij verschillende leraren (die ook les gaven op conservatoria) altijd hetzelfde mogen horen over Mozart. Nu vorm ik gelukkig mijn mening op basis van eigen ervaringen en in moet u toch echt zeggen, Mozart maakt bij mij niks los. Alleen dan een lachbui.

Snob of niet……. ik moet echt lachen om zijn muziek. Ik ken vrij veel van hem. Ik heb het natuurlijk wel moeten leren.

groetjes B@rt