Componist Komzac (a met staart aan de onderzijde)

• bartje

Hallo heren (aannemende dat het allemaal heren waren die reageerden,

Nooit geweten dat een eenvoudige vraag -over Komzak- zoveel stof deed opwaaien!

De gevraagde informatie heb ik ontvangen, waarvoor mijn hartelijke dank!

ik vind het alleen jammer dat degene die een reactie weer in discussie met elkaar gaan over heel andere componisten dan gevraagd. Ik vind het best, maar dat was niet mijn vraag. Misschien kan een toelichting op de herkomst van mijn vraag helpen enige klaarheid daarover geven. Een radiostation in het noorden van het land zond een klassiek(?) muziekprogramma uit, waarbij ik getroffen werd door de presentatie van een (in mijn ogen, pardon in mijn oren) mooie wals “Bad'ner Mad'ln” van Komzak (naar nu bekend!!). Wat wil het geval, ik vang maar een deel van de titel en componist op in de aan- en afkondiging. Dus op zoek naar de juiste naam van het muziekstuk en zijn componist. En waarvoor dan wel zult u zich alsnog afvragen………..welnu, voor draaiorgelmuziek. Meerdere composities van deze componist zijn reeds vertaald (genoteerd heet dat!) voor deze mechanische muziekinstrumenten, o.a.: Munchner Kindl, Walzer, Opus 286 und Barataria-Marsch. De wals “Bad'ner Mad'ln ” kan daaraan worden toegevoegd.

Geef niet af op andere componisten, elk vogeltje zingt zoals hij gebekt is! IK heb jullie reacties bijzonder gewaardeerd…………..Bartje (wie was dat ook alweer??)

• Joop Bluemink

Uiteraard, maar alleen als het ‘High Tea’ is (buttered scones with marmelade).

gr

Joop