Schubert,…….
Ach, meneer van Alexander, bent u werkelijk zo naief dat u mijn naam serieus neemt? Mijn muziek? Negen symfonieen en een onvoltooide elfde. Ja heus, ik ben nu met mijn veertiende bezig. Kijk, Beethoven schreef er drie, namelijk de derde, de vijfde en de negende. Snapt u? En mijn taalfout, weer hartelijk bedankt voor uw tip, zeg. Ja inderdaad, geworstelt. Meneer Alexander, als we u op dit web toch niet hadden, dan waren er nog veel taalfouten bijgekomen.
Groet, Hr Geniehoven
Beste Alexander, ik weet, ik ben soms wat subjectief en wat te eerlijk. Ik heb de discussie gevolgd, en wat u over Mozart weet te vertellen, ja ik geef toe dat u best heel wat weet, en dat u dat gebaseerd hebt op goede geschriften. Alleen uw ietwat ironische benadering op mijn schrijven over overgevoeligheid e.d. vind ik jammer. U meld mij niet wat u daar inhoudelijk van vind. U wijst mij alleen op mijn naam en taalfouten. Ik zou graag van u horen wat u van mijn inhoud vind. Misschien kraam ik wel onzin uit, dan hoor ik het graag.
Helaas, het voltooid deelwoord van worstelen is geworsteld, terwijl 2de en 3de persoonenkelvoud (u raad-t het al) worstelt is. Vind en meld moeten allebei in uw stuk zijn: meldt en vindt (in één zin, ik heb haast medelijden met u). Begrijpt u het nu wel? Over naïviteit gesproken!
U kraamt geen onzin uit, zeker niet. De inhoud van uw commentaar is prima, want u geeft een mening weer. Daar is een forum toch voor? Ik vind (dus zonder t) het alleen merkwaardig dat iemand van uw intellectuele kaliber (zoveel symfonieën?!) zulke taalfouten maakt. Ik begin me bijna af te vragen of u al die taalfouten wellicht met opzet maakt. Bovendien, ik mag toch zeker wel een opmerking maken over uw naam. Hoeveel mensen noemen zich immers Wolfgang Ludwig van Geniehoven? Beschouw het maar als een compliment.
Ga zo door met uw commentaar!
Alexander
Kijk, ik ben u dankbaar vanwege het feit dat u mij wijst op mijn taalfouten, ik sta er zelf versteld van hoe ik deze fouten maak. Ik heb een gedegen middelbare opleiding gehad maar ik zal u zeggen dat dat al weer een aantal jaartjes is geleden. Ik genoot in mijn omgeving de reputatie dat ik zo welbespraakt was, maar moet tot mijn eigen schrik ondervinden dat het d-t en dt verhaal een beetje verwaterd is, schrijf ik dat goed, verwaterd? Grut, hoe erg kan het zijn met een mens. Ik ben blij dat u mijn naam en uiteenzetting wel kan waarderen :-). Ik zal eens gaan letten op de nederlandse grammatica.
Groet, Bas
want zo heet ik echt en ik heb zegge en schrijven een aantal schetsen muziek gemaakt maar nog niets uitgewerkt. Ik ben namelijk op het deeltijdconservatorium druk bezig met de klassieke muziek theorie. Dus ik wacht een tijdje (tot de tijd rijp is) met het echte componeren. Maar ik ben het serieus van plan. En of dat helemaal klassiek zal zijn? Nee dat weet ik nog niet. Een aantal moderne compositietechnieken kan ik ook erg waarderen.
Om uw interesse voor muziek gaat het ook niet. Ik vond het alleen haast ironisch dat u ook in uw commentaar wat fouten maakt (dat zou hetzelfde zijn als ik u op fouten wijs, maar zelf ook fouten maak).
Ik moet overigens zeggen dat u, nu de naam Bas naar voren gekomen is, wat anders schrijft. Merkwaardig, maar zeer mooi dat u op het conservatorium zit. Het is toch zeer interessant om een muziekstuk te analyseren en het zodoende wellicht beter te begrijpen. U heeft dus ook aspiraties op het componistenvlak, hopen dat daar wat muzikale eigenschappen van Mozart en Beethoven naar boven komen (zoals in uw vorige naam!). Of zelfs een eigen stijl.
U schrijft: hoe erg kan het met een mens gesteld zijn. Ik weet vrijwel zeker dat u heel goed weet dat bovenstaande meer betrekking zal hebben op anderen. Alleen als men pretendeert heel geleerd te zijn, maar tegelijkertijd tenenkrommende spellingsfouten maakt, zou je kunnen zeggen: ja, met zo iemand is het erg gesteld. Dat geldt echter meer voor hemzelf, dan voor de rest op deze wereld! Daar gaat het nu juist om.
Alexander
Ach, ik ben niet het mens om mezelf tot in de puntjes te verdedigen maar als u het bijna zeker weet dat ik de opmerking “hoe erg kan het met een mens gesteld zijn” op anderen betrek, heeft u het toch mis. Zo een sterke ego heb ik niet, dat ik mezelf zo goed vind.Nee, ik zie mijn taalfouten ook wel in maar ach wat doen die paar d-t foutjes ertoe als je weet dat Beethoven niet eens foutloos kon rekenen. Normale optelsommen, Beethoven deed het fout.
Dit is mijn laatste commentaar wat betreft deze conversatie. Ik dank u wel voor uw goede taalfout-tips.
Groet, Wolfgang Ludwig Bas van Gebetengeniehoven.
U begrijpt me verkeerd, die zin had betrekking op de ondertoon. Want u heeft zeker gelijk: bovenstaande zegt inderdaad meer over uzelf dan over een ander.
Ik heb overigens geen taalfout-tips gegeven, alleen verbeteringen, want dat lijkt me (zoals uzelf al aangaf) verloren tijd. U ziet het zelf ook wel in? Pas maar op, Nietzsche heeft eens gezegd dat als je lang in een diepte kijkt, de diepte ook in jou kijkt! Zo zie je maar weer, je hoeft mij niet te bedanken, maar uiteindelijk jezelf.
Alexander
PS: overigens gefeliciteerd, ik heb geen taalfout kunnen ontdekken. Inderdaad, discussie gesloten!
Oke heren, laten we allemaal bij het onderwerp blijven. We zijn namelijk hier niet om taalfouten te ontdekken daarvoor ga je maar een aparte topic openen en een gezamelijk dictee starten, ik heb deze discussie geopent om te vragen of er ooit nog ruimte is voor nieuw talent. En niet vergelijken welke componist beter is dan de andere, iedereen heeft zijn persoonlijke voorkeur bij een componist en dat moeten we respecteren. Dus vanaf nu wil ik alleen horen of er ruimte is voor nieuwe talenten a la Mozart, Beethoven, Bach, Schubert, Mendelssohn, handel, Mahler etcetcetc. Wel kunnen we kijken welke talenten componisten hadden, dank u voor de aandacht en nu weer lekker discuseren met elkaar en geen dicteetjes.
Gegroet Melvin (Wolferl-de Discussie starter)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?