Favoriete Artiesten

• X

We zijn toe aan een nieuw topic:

Daarom wil ik graag van jullie weten wat jullie favoriete artiesten zijn (top 5 bijv.) en welke artiesten volgens jullie veel te veel waardering krijgen

P.S.: noem evt. bij jullie favoriete artiesten ook opnames die zeer aan te raden zijn

• Wolferl

Wat bedoel je met artiesten?

Voor mij is dit een Componisten pagina…

Of jij moet Componisten bedoelen.

• X

Ik wist wel dat er weer een of andere nitwit was die het niet zou begrijpen…(ik had @!#$ mn berichtje 3 keer overgelezen om te checken of het ook voor de dommere mensen begrijpbaar zou zijn)

Wie spelen de muziek die jij dagelijks in je cd-speler hebt staan?! De componisten zelf?!!

• Wolferl

Beste X,

Normaliter had ik je de huid helemaal verrot gescholden.

Maar om bepaalde redenen doe ik dat niet, ik stelde gewoon netjes een vraag.

Waarom stelde ik de vraag: omdat het de laaste tijd meer aan de orde komt dat men hier ook over hedendaagse muziek discusseerd op dit forum.

Ik lees jou bericht maar niet meer, want hoe meer ik het lees hoe meer ik kook van woede.

GVG melvin

• Henke

dat zou dan de 2e keer zijn vandaag

gr H

• Rolf

Tja, beste X, dit keer moet ik Wolferl gelijk geven.

Jij bent kennelijk zelf nitwit genoeg om een dergelijke topic te plaatsen op de componisten-pagina. Dat wil dus zeggen dat we het over componisten hebben.

Vragen zoals jij die stelt kan je kwijt op bijvoorbeeld het musici-prikbord of eventueel het CD-prikbord.

Vervolgens staat het al helemaal niet intelligent om iemand die een terechte vraag stelt te verwijten dat hij dom is……………….

• Bronsky

Kom op jongens niet zo moeilijk doen. mijn Favoriet Artiest is zonder twijvel Herbert von Karajan en ik bedoel alles van hem, maar als ik zou een kiezen dan ga ik voor Tchaikovsky de zesde symphonie en de Romeo en Jullia overture prachtig .

• BastiaanJan

Hoe vind u de symfonieen van beethoven uitgevoerd door van karajan in relatie tot roger norrington?

• Henke

Beste X

favoriete artiesten, (daarmee zeg ik niet de beste)

Vervelend woord, artiesten. Vind je niet. Associeer ik met de sbs-, rtl 4 kliek

Ik probeer het per categorie en ga uit van mijn cd collectie:

Piano: Alfred Brendel; prachtige Chopin, Schubert (sonates), Mozart vertolkingen

Sopraan: Christina Gallardo voor haar onnavolgbare interpretatie als Suor Angelica van Puccini onder begeleiding van Riccardo Chailly opgenomen 25 december 1999 in het Concertgebouw

En natuurlijk Maria Calles

voor alles

Strijkkwartet: Alben Berg quartet voor hun vertolking van de Beethoven kwartetten en dan met name de 3 Razumovsky kwartetten.

Von Karajan, Solti, Harnoncourt doen het ook goed in mijn cd kast. Elke uitvoering van hun vind ik spannend

Viool: Andre Rieu (geintje)

Yehudi Menehin.(geen geintje)

Cello: Anner Bijlsma; Zijn 3 interpretaties van de suites van Bach; Geniaal

Voorlopig genoed

• BastiaanJan

Waarom Andre Rieu een geintje?

Leg uit!

Voor mij trouwens Janine Jansen, een schitterende bijzondere vertolking van de vier jaargetijden van Vivaldi. en zo meer.

Muray Perahia met Beethovens pianoconcerten, fenomenaal.

groetjes Bastiaanjan