Favoriete Artiesten

• Wolferl

Janine Janesn is inderdaad een geweldige vertolkster van “De Vierjaargetijden” maar het voegt niets waardevols of vernieuwends toe aan het begrip muziek. Het is een kopie net als alle andere vertolkers spelend op diverse instrumenten(piano,cello,clarinet,flute,hobo,oboe,harp,viool,altviool,gitaar). kijk naar een Yo Yo Ma of een Nigel Kennedy…prachtig hoor, maar voegen zij nieuwe muziek stukken bij aan het hele oevré. Mensen die echt in mijn ogen het lef hebben om hun eigen retrotorische en unieke muziekstukken te componeren vind ik briljant.

Een vertolkster of vertolker van muziek vind ik niet veel bijzonder.

Met vriendelijke Groet

Wolferl (een begenadigd persoon, met het record waarschuwingen op zijn naam)

• Henke

Geen zin om uit te leggen, Andre Rieu

Muray Perahia, absoluut met je eens

fenomenaal pianist.

Ik heb Mozart sonates en Chopin nocturnes van hem. Prachtig

Helaas ken ik zijn Beethoven vertolkingen niet

H

• Fred

Ja maar….. componeren is ook een vak, en je kunt toch niet verwachten dat ieder uitvoerend musicus zijn/haar eigen dingen op het podium ten gehore gaat brengen?

Ik verwacht/verlang dit van een Janine Jansen helemaal niet, zeker niet wanneer zij er in slaagt na 386 eerdere opnames van de Vier Jaargetijden zelf met een uitvoering te komen die wel degelijk waardevol en origineel te noemen is.

En met Yo -Yo Ma en Nigel Kennedy noem je nu uitgerekend mensen die nièt (alleen maar) met het overbekende solo-repertoire de concertzalen afreizen, maar juist ook nieuwe wegen in slaan, nieuw en avontuurlijk repertoire brengen, en in meerdere opzichten afwijken van het stereotype ‘grote solist die even het bekende cello/vioolconcert komt spelen’.

Wat zijn trouwens ‘retrotorische muziekstukken’ ?

• Wolferl

Retrotorische heb ik dan blijkbaar zelf bedacht(de naam dan)

Maar je snapt niet wat ik bedoel te zeggen.

Janine Jansens, Nigel Kenney's, Yo-Yo-Ma's hebben we afgelopen jaren meer dan zat gehad……ik wil nieuw muziek…ik wil orgineel muziek zien horen voelen….

ik wil niet weer een cd met de vierjaargetijden, daarvaan zijn er al honderden….

Retrotorische muziekstukken zijn muziekstukken van vroeger in een nieuw jasje.

Met Vriendelijke groet

Melvin

• Wolferl

Retrotorisch bedoel ik eigenlijk mee, de oude vertrouwde klank(beethoven, mozart, bach, mendelssohn) overbrengen in nieuwe melodieen.

• BastiaanJan

Soms is het heerlijk om eens Andre Rieu op te zetten. Echt, lekker uit je dak gaan op licht klassieke muziek die soms eens lekker geen rekening houd met stipte uitvoeringspraktijken, precieze bezettingen, gewoon lol hebben met licht klassiek, champagne erbij, mooie vrouwen en walzen maar. Echt, goed voor onze te scherpe, soms benauwde authentieke, mathematische oren

Groetjes BastiaanJan

• BastiaanJan

Ha Wolferl,

Als jij de uitvoering hoort van Janine, onze mooie sexyvrouw met een Stradivari tussen haar borsten!! zul je het zeker adembenemden mooi vinden.

Je proeft de vrouwelijke sensatie in de muziek van Vivaldi.

De trillingen, de expressie, de zucht naar dweepzucht met de houten tijdgenoot van Antonio onder een mooi, ontroerdend gevormd kinnetje. Echt waar, een byzonder genot om die vrouw te zien spelen, eh ik bedoel horen.

Groetjes BastiaanJan

• BastiaanJan

Hoe zal ik eens objectief de fascinatie voor Perahia uitleggen?

hahahaha

• Wolferl

Ik wil haar best wel eens van voor naar achter willen kussen en op der billen willen slaan…..

• BastiaanJan

Hahahahahaha

Maar mooi en lief is ze!! www.janinejansen.com

Voor iedere man wat wils

Een beetje muziek, een beetje erotiek.

Ach, muziek, kunst en erotiek, komt het niet vanuit dezefde bron, volgens Sigmund Freud?

Groetjes Bassie