Welke componist(e)(n) doet(n) jouw persoonlijk nu helemaal niks?

• Jesse

Ik denk dat Straus best een aantal brilliante dingen heeft geschreven. Bepaalde stukken kunnen mij ook best bekoren, alleen hadden de meeste composities ook rond 1800 geschreven kunnen zijn. Zijn muziek is voor gevoel aarts concervatief en dat staat mij een beetje tegen in de tijd waarin veel vernieuwers hun weg vonden.

Ik weet dat het laatste op zich geen goed argument is om niet van zijn muziek te houden, maar toch. Overigens is hij absoluut niet de enigste componist die in zijn tijd nogal behoudend componeerde.

Overigens ben ik ook niet zo'n fan van de Symphonieen van Sibelius. Ik kan er maar niet aan wennen. Er zitten prachtige delen bij, maar ook evenzoveel langdradige saaie momenten. Daarentegen vind ik zijn ‘symfonische stukken’ veel mooier. De Tempest suites vind ik bijvoorbeeld grandioos.

• guido de winne VRT

FRANZ BAUER EN MOZART VERGELIJKEN IS ZOALS EDDY WALLY MET LUDWIG VON BEETHOVEN. TOCH ENIGE NUANCE.

• JAN VERBESSELT

DIE VLAAMSE COMPONISTEN WACHTEN NOG TOEKOMST. GEEN DOMME HOLLANDERS.

JAN VERBESSELT

• RAF DE PAUW

DOMME HOLLANDERS. HOE BEDOEL JE?

WAT RAP VAN MENING MAAR VERDER NIET CONTRARIE.HOEWEL HOOGBLOND EN DOM? DOORDENKERTJE.

• RAF DE PAUW

ZUM KOTZEN? BEETHOVEN?

LUISTER EENS NAAR PERCY GRAINGER OF NAAR SAMUEL BARBER. DAT IS PAS MUZIEK. OOK RACHMANINOV EN SIBELIUS.

DOMME BELG. ANTWERPEN ZOD

• Fred

Hallo Zuiderburen,

jullie CAPS LOCK staat aan. Kan dat niet uit? Het lijkt zo net of jullie naar elkaar schreeuwen, en we zijn niet doof…..of misschien beter slechtziend, toch? :)

• Wolferl

Valt het jullie niet op dat toevallig er 3 belgische mensen zijn, met alle drie toevallig dezelfde emailprovider en alle 3 toevallig over hetzelfde praten en ook nog eens alle drie toevallig CAPS LOCK aan hebben staan.

En toeval bestaat niet (right Bas;) )…….die drie zijn of is 1 persoon.

Wolferl

• RAF DE PAUW

wie beweert daar dat ik Raf De Pauw niet zou zijn?

You Bobbie, me Jane.

• RAF DE PAUW

hollanders zijn soms hardhorig, zeker als ze moeten betalen in het café.

Voor mij een cola met vijf rietjes en patat.

STOMME BELG UIT ANTWERPEN. ZEG AANTWAARPEN.

• Wolferl

Ik dacht dat ik hier de prettig gestoorde was….

Maar waarom zijn Hollanders dom?

We discusseren hier over muziek, en niet over hoe dom jij Hollanders vind.

Wat een discussie…..pffff

Wolferl

PS: die die Caps Lock nou eens uit….je roept veel veel irritatie op.