Beste BastiaanJan,
je kan het beste even op de FAQ kijken hoe je foto's op het prikobord kan zetten.
en
Vergelijk ze maar eens en let dus vooral op de gelaatsuitdrukking, de wat uitpuilende ogen, de wat vreemde onderste oogranden vooral de rechterkant(uit onze positie), de neus, de linkermondhoek, de diepe rimpel om de linker neusvleugel, de bleke gelaatskleur. Ik vind het onmiskenbaar dezelfde persoon. De eerste is een 15-jarige Mozart, de tweede een 34 jarige. Ja, ik vind het echt Mozart, kijk, bestudeer en oordeel zelf. Graag ook even de commentaren erbij
vr gr , Bas
Nee dat is hem niet, dat kan echt niet, want dat onderste schilderij is gemaakt in 1777, vlak na zijn 21ste verjaardag. Daarna heeft ie er ook anders uitgezien, en als Constanze beweerd dat hij het meest leek op de ‘'unfinished’' schilderij achter zijn klavier dateerend van 1790, dan kan het haast niet zo zijn dat zij ongelijk heeft. Constanze is de enige die hem op zijn vader na het langst heeft meegemaakt dag en nacht. En bewijs maar dat hij in nog geen 1 jaar zo is veranderd alsof ie een hete bak met frituurvet over zich heeft heen gehad.
Brand los…
MVG Melvin
Constanze kende Mozart goed. Had zij dan niet gezegd dat het laatste schilderij Mozart helemaal niet is, wanneer dat zo was? Of heeft zij dat schilderij nooit gezien?
Volgens mij zijn er twee mogelijkheden:
1. Constanze heeft nooit het laatste schilderij gezien, en heeft dus nooit kunnen beoordelen of dit een goed gelijkend portret is;
2. Constanze heeft ook het laatste schilderij gezien.
Voor het laatste geval geldt, dat als het Mozart NIET was, ze dat ongetwijfeld zou hebben aangegeven.
Mijn mening is dus dat beide schilderijen hoogstwaarschijnlijk Mozart voorstellen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?